معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: عملکرد دولت سیزدهم با پرداخت ۹۰۰ میلیارد ریال از مطالبات سازمان تامین اجتماعی مناسب بوده‌ است.
کد خبر: ۱۰۹۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 20 February 2023

 

به گزارش تابناک مرکزی، بهنام نظری در دهمین جشنواره تکریم کارفرمایان برتر استان مرکزی افزود: پرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی در سال جاری توسط دولت سیزدهم در هشت سال گذشته بی سابقه بوده‌ است.
وی کارفرمایان را حلقه طلایی بین مردم و حاکمیت عنوان کرد و ادامه داد: افزایش تعداد بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان در مدت یکسال گذشته در استان مرکزی، افزایش اشتغال، تولید و کاهش بیکاری در استان را به همراه داشته‌ است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: امروزه در برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی سامانه روز مزد به کار مزد تبدیل شده و اجرای این طرح در کشور افزایش تولید، اشغال و جلوگیری از هدر رفت سرمایه کارآفرینان را موجب می‌شود.
نظری یادآور شد: دشمنان با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به دنبال ضربه زدن به تولید و اشتغال در کشور بوده و کارآفرینان به عنوان افسران اقتصادی نقش مهمی در مقابله با تحریم‌ها و توطئه‌های اقتصادی دشمنان برعهده دارند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی هم گفت: ۲۳ هزار و ۵۵۳ کارفرما در این استان با اداره کل تامین اجتماعی استان ارتباط مستقیم دارد.
علیرضا حسینی افزود: ۱۷ هزار و ۳۶۶ کارفرمای کمتر از پنج کارگر، ۲ هزار و ۲۷۷ کارفرمای با ۲ تا هفت نفرکارگر ، ۲ هزار و ۴۹۶ کارفرمای با تعداد کارگر ۲۲ تا ۵۰ نفر کارگر و ۷۹۵ کارفرمای بالای ۵۰ کارگر با اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی در ارتباط است.
وی ادامه داد: ۹۵ درصد کارفرمایان استان مرکزی اکنون حق بیمه کارگران شاغل را کارگاه‌ها به صورت منظم پرداخت می‌کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اداره کل تامین اجتماعی این استان تا ۲ سال پیش یک هزار میلیارد تومان از شرکت‌های تولیدی استان طلب داشت که اکنون این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته‌ است.
حسینی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ استان تا ۲ سال پیش بیشترین مشکل را با سازمان تامین اجتماعی داشتند که با رفع مشکلات این واحدها، اکنون کمترین مشکل را تامین اجتماعی دارند.
وی ادامه داد: امسال در راستای اصل سه جانبه گرایی و تعامل با شرکای تامین اجتماعی، انتخابات کارآفرینان برتر از دی ماه امسال آغاز و کار فرمایان در چهار سطح سنجیده شدند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی افزود: هفت کارفرمای نمونه در استان انتخاب شدند و یکی از این کارفرمایان به عنوان کارفرمای برتر ملی انتخاب شد.
وی اظهار داشت: استان مرکزی با ضریب پوشش ۷۱ و ۲۴ صدم درصد جز پنج استان برتر در این حوزه در کشور را به خود اختصاص داده‌ است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: یک میلیون و ۱۸ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری این استان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.
حسینی افزود: ۲۹۰ کارگاه در مدت یک سال گذشته به تعداد کارگاه‌های استان مرکزی افزوده شده و ۱۱ هزار نفر نیز در این مدت به تعداد جمعیت کارگری استان اضافه شده‌ است.
وی با یاد آوری اجرای طرح قانون بخشودگی از سال گذشته عنوان کرد: با اجرای این طرح بدهی کارفرمایان استان یا تسویه شده و یا در حال تسویه است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ارایه ۴۰ اقدام سازمان تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری و کاهش بخشنامه‌ها از ۲ هزار بخشنامه به ۴۰ بخشنامه از دیگر اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای تسهیل در ارایه خدمت به کارفرمایان است.
حسینی افزود: استان مرکزی جزو هفت تا هشت استان نخست کشور در زمینه کسب بیشترین وصولی و دومین استان کشور در زمینه از بین بردن قوانین سخت گیرانه بوده‌ است.
وی با یاد آوری پیشی گرفتن تعداد بازنشستگان از بیمه شدگان خاطرنشان کرد: اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی در مدت ۹ ماه نخست امسال ۶ هزار میلیارد ریال کسری داشته‌ است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۹۰۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات سازمان تامین اجتماعی در قالب سهام توسط دولت به این سازمان پرداخت شده‌ است.
حسینی افزود: سه بیمارستان و ۹ مرکز درمانی در استان مرکزی به بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات درمانی ارایه می‌کنند و عملیات اجرایی سه طرح درمانی نیز امسال در استان آغاز شده‌ است.
در پایان این آیین با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و برخی از مدیران استانی استان مرکزی از کار آفرینان برتر این استان قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار