مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از انجام سالانه ١١ هزار بازرسی خبر داد و گفت: بازرسان اداره کار وضعیت پرداخت حقوق به نیروهای کار را مورد بررسی قرار می دهند.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 19 February 2023

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دو اهرم برای بررسی وضعیت کارگاه ها و بنگاه های اقتصادی و حل مشکل نیروی کار با کارفرما از جمله عدم پرداخت حداقل مزد بر اساس قانون کار وجود دارد که یکی بازرسی کار و دیگری مراجع حل اختلاف است. 
 
وی با بیان اینکه بیشتر کارخانجات بزرگ حداقل مزد قانون کار را رعایت می کنند افزود: اگر چه ممکن است در اصناف رعایت نشود اما این بنگاه ها موظفند در مقابل ٨ ساعت کار حداقل مزد را پرداخت کنند. 
 
وی یکی از دلایل عدم پرداخت حقوق قانون کار را فاصله بین عرضه و تقاضای نیروی کار دانست و گفت: این فاصله ممکن است منجر به سواستفاده برخی کارفرمایان شود. 
 
مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به وجود ٢٠ هزار بنگاه اقتصادی و بیش از ٢٠ هزار واحد صنفی در کرمانشاه گفت: اکنون سالانه حدود ١١ هزار بازرسی انجام می شود و به حدود ٢٠ هزار پرونده شکایتی در طول سال رسیدگی می کنیم. 
 
وی اخطار به کارفرما، انتقال به مراجع قضایی و حتی زندانی شدن را از تبعات بررسی شکایات از این بنگاه ها اعلام کرد و گفت: یک شعبه اجرای احکام هم در اداره کار برای رسیدگی به این شکایات مستقر شده است. 
 
احمدی تاکید کرد: سنوات قبلی سیاست های فعال بازار کار و مشوق بیمه ای و یارانه دستمزد برای حمایت از کارفرمایان در این راستا انجام شد امسال به دلیل نبود اعتبار سازمان مدیریت اعتباری اختصاص نداد و فعلا قطع شده اما احتمال اینکه در سال آینده چنین بحثی فعال شود وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار