دکتر علی پور در جشنواره اختتامیه فرهنگی-هنری جوانی جمعیت مازندران
کد خبر: ۱۰۹۲۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰ 16 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، جمعیت مازندران تا ۴۰ سال آینده نصف می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران با اشاره به آمار ‌پایین زاد و ولد در استان گفت : در صورت تداوم چنین روند موالید و از سوی دیگر افزایش سالمندی تا ۴۰سال آینده جمعیت استان به نصف تعداد فعلی کاهش خواهد یافت.
عباس علی پور که روز چهارشنبه در آیین اختتامیه جشنواره ملی جوانی و جمعیت در مازندران سخن می گفت، افزود : علاوه بر این تا ۴۰ سال آینده حدود ۴۰ درصد مازندران سالمند و سن آنها بالای ۶۰ خواهد بود.
وی ادامه داد : همچنین در آن‌زمان زوج های سالمندان فقط یک بچه دارند یا حتی بچه ای نخواهند داشت که این موضوع خود به عنوان تهدید و آسیب اجتماعی به شمار می رود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی مازندران گفت : در حال حاضر در کشور ما امید به زندگی ۷۵ تا ۸۰ سال است و اگر هر زوج در طول زندگی مشترکشان کمتر از ۲ بچه بدنیا بیاورند در آینده تهدید نسلی رخ می دهد.
وی میزان باروری در مازندران را پایین اعلام کرد و افزود : در حال حاضر به ازای هر زوج مازندرانی تنها یک فرزند وجود دارد که از میانگین کشوری هم در جایگاه پایین تر قرار داریم و با سقوط شدید نرخ باروری در کشور و مازندران مواجه هستیم.
رئیس مرکز بهداشت استان گفت : میزان ناباروری کشور بالا است و باید به آنها توجه کنیم و درمازندران ۳۰ هزارتولد در سال رخ می دهد و در زمینه شناسایی افراد نابارور در مازندران حدود پنج درصد افراد نابارور شناسایی شدند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران ادامه داد : با درمان این افراد می توانیم چرخه سیکل معیوب باروری در مازندران را جبران کنیم.

قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران جشنواره فرهنگی هنری جوانی جمعیت را با اهداف ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، آگاه سازی جامعه از مزایای جوانی جمعیت و چالش ها و تهدیدات سالخـوردگی جمعیت کشور در پنج محور پوستـر و طـراحـی گرافیک- انیـمیشن، موشـن و کلـیپ -داستـان کوتـاه و فیلم نامـه - پیشنهادات و نظرات کاربردی و تیتر و جملات کوتاه تاثیرگذار برگزارقرارگاه سلامت و جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نظر دارد جشنواره فرهنگی هنری جوانی جمعیت را با اهداف ترویج فرهنگ ازدواج و فرزندآوری، آگاه سازی جامعه از مزایای جوانی جمعیت و چالش ها و تهدیدات سالخـوردگی جمعیت کشور در پنج محور پوستـر و طـراحـی گرافیک - انیـمیشن، موشـن و کلـیپ - داستـان کوتـاه و فیلم نامـه - پیشنهادات و نظرات کاربردی و تیتر و جملات کوتاه تاثیرگذار برگزار کرد که ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۲۰اثر به بخش داوری راه یافتند که حدود ۲۰ اثر برگزیده شد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار