پارکینگ طبقاتی بیمارستان دنا نیز به زودی به انبوه ساختمان های ناموزون و بلند میانه باغات قصردشت اضافه شده و چراغ سبز دیگری برای قلع و قمع ریه های شیراز روشن می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰ 15 February 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: می گویند نام کهن قصردشت «هزار باغ» بوده است که از کثرت و انبوهی باغ های میوه آن ناشی می‌شد.

روستایی در غرب شیراز که با گسترش شهرنشینی به قلب شیراز کشیده شد و بلوار ها و بزرگراه ها از جمله بلوار چمران از میان آن عبور کرد.

ساختمان های مجلل از هتل گرفته تا بیمارستان بجای درخت های چند صد ساله در آن اوج گرفتند و ترکیب ناخوشایندی از بتن و سیمان در میانه ریه های سبز شیراز دیده شد.

مسئله مهم این است که هیچ یک از این سازه ها غیرقانونی نبوده و همگی با مجوزهای رسمی از سوی نهادهایی صادر شده است

 

مسئله مهم این است که هیچ یک از این سازه ها غیرقانونی نبوده و همگی با مجوزهای رسمی از سوی نهادهایی صادر شده که در گفتگوهای خبری خود به طور مدام از ضرورت حفظ باغات و تلاش و برنامه ریزی برای انجام این مهم سخن می گویند.

محدوده باغات قصردشت بیش هزار هکتار بوده که اکنون کمتر از هفتصد هکتار مفید آن باقی مانده است که کاهش مداوم این محدوده سبز تقریبا همگی با مجوز صورت گرفته است و نقش کمیسیون ماده پنج در این اتفاقات کاملا روشن است.

کمیسیونی که پشت درهای بسته، با دبیری رئیس سازمان راه و شهرسازی و ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل می شود و خروجی آن تاکنون فقط اعلام موافقت با تغییر کاربری ها بوده است.

نمونه این تصمیم موافقت کمیسیون با ساخت پارکینگ طبقاتی بیمارستان دنا در خیابان شهید رادفر و درست در دل ته‌مانده باغات قصردشت است.

مطابق صورتجلسه این کمیسیون که در خرداد ماه سال جاری تشکیل شده آمده است: نامه شماره ۵۵۷۳۸۷/۱۴۰۰ مورخ ۰۳/۱۲/۱۴۰۰ معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز در خصوص پارکینگ طبقاتی بیمارستان دنا واقع در خیابان سرهنگ شهید رادفر در محدوده باغات قصرالدشت موضوع مطرح و پس از بحث و بررسی با تغییر کاربری به پارکینگ به صورت ۵ طبقه (دو طبقه زیرزمین و سه طبقه فوقانی) برابر ملاحضات زیر مورد موافقت قرار گرفت: ۱) طراحی نما بصورت تلفیق با فضای سبز صورت گیرد. ۲) طبقه آخر بصورت بام سبز گسترده لحاظ گردد.

۳) حداکثر سطح اشغال بدون احتساب جداره سبز ۲۷ درصد و مابقی مساحت بصورت باغ حفظ گردد. ۴) حداکثر ارتفاع برابر ارتفاع مجاز ساختمانهای مسکونی مجاور (R۱۱۱) لحاظ گردد.

تنها لطفی که مطابق این صورت جلسه شده این است که نمای ساختمان سبز باشد و به مابقی محدوده باغات دست درازی نشود.

امیرحسین جمشیدی، مدیرکل فنی استانداری فارس در این باره به خبرگزاری فارس گفت: این منطقه پیش از این پارکینگ رو باز بوده و اکنون قرار است به پارکینگ مسقف و طبقاتی تبدیل شود و از آنجا که احداث بنا حساب می شود نیاز بوده مجددا وارد کمیسیون ماده پنج شود.

جمشیدی تاکید کرد: این منطقه در چهل سال اخیر فاقد درخت بوده و قبل از تأسیس بیمارستان زمین کشاورزی در آنجا وجود داشته است. پلاک مجاور این محدوده هم چنین شرایطی دارد و زراعی بوده است.

موضوع اما این است که اگر پارکینگ سابق با مجوز ساخته شده چه نیاز به تقاضای تغییر کاربری است؟

 

موضوع اما این است که اگر پارکینگ سابق با مجوز ساخته شده چه نیاز به تقاضای تغییر کاربری است؟

موافقت مداوم با تغییر کاربری زمین مستعد باغ بودن که در حال حاضر به هر دلیلی از ج فاقد درخت هستند و بلند کردن سازه های بتن و آهن در میان آن به بهانه توسعه زیرساخت بلایی است که دچار آن هستیم و قلع و قمع پهنه سبز شیراز را به دنبال داشته است.

پارکینگ طبقاتی دنا، چراغ سبز دیگری برای قلع و قمع ریه‌های شیراز

کچلی باغات قصردشت بجای کاشت درخت و ترمیم آن مداوم با ساخت ساختمان های با ارتفاع زیاد و تراکم فروشی پر می شود خواه این ساختمان هتل باشد یا بیمارستان یا سازه های اقماری آنها‌.

پارکینگ طبقاتی بیمارستان دنا نیز به زودی به انبوه ساختمان های ناموزون و بلند میانه باغات قصردشت اضافه شده و چراغ سبز دیگری برای قلع و قمع ریه های شیراز روشن می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار