کد خبر: ۱۰۹۲۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ 14 February 2023

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید نگاه‌ها به سمت راه آهن و توسعه کیفی و کمی آن برود باید راهبرد باشد، نیازمند یک قطار پرسرعت هستیم، و اینکه باید راه آهن ما به مشهد متصل شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با مدیرکل راه آهن شمال، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، راه آهن در حوزه حمل و نقل را ارزانترین، مطمئن‌ترین و باظرفیت ترین وسائل دانست و گفت: در کشور ما به کل وسائل حمل و نقل عمومی خصوصا راه آهن توجهی خوبی نشده است، در عوض آن به خودروی شخصی و سواری توجه کردند.

آیت الله محمدی لائینی گفت: برخی خودروسازان داخلی با این خودروهای بی کیفیتشان به‌طور انحصاری هم مردم را اذیت کردند و هم به ذخایری که متعلق به نسل‌های آینده است با این مصرف بالای بنزین و سوختشان هم به طبیعت ظلم کردند و تمام شهرها را آلوده کردند و هم مملکت و کشور را در مقابل تحریم‌ها ضعیف کردند‌.

وی افزود: تمام شهرها آلوده شده و هم مملکت و کشور را در مقابل تحریم‌ها ضعیف کردند و سیاستگذاری حمل و نقل را به سمت خودروی شخصی و مصرف بالای بنزین حدود ۱۰۰ میلیون لیتر در روز بردند، از آن طرف مجبور به واردات شدند و بنا بود روی مسئله بنزین ما را درتنگنا قرار بدهند که خوشبختانه مجموعه ستاره خلیج فارس به راه افتاد اما اگر همین روند ادامه داشته باشد آن هم جواب نمیدهد.

آیت الله محمدی لائینی گفت: چقدر باید بنزین مصرف کنیم امانت و ذخیره نسل‌های آینده را در هوا دود کنیم و هم خودمان را در مقابل تحریم‌ها آسیب‌پذیر کنیم و هم با این خودروهای بی‌کیفیت رضایت مردم و سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم آن هم برای تامین منافع مافیا!

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: بنده سالهاست روی مسئله قطار پرسرعت تاکید میکنم، بنده با رئیس جمهور و مسئولان صحبت کردم گفتم در سال چندین میلیون مسافر از ارومیه، آذربایجان غربی و شرقی، زنجان، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی حدود ۹ استان برای سفر به مشهد جابه‌جا میشوند، چندصد دستگاه خودرو، چند میلیون لیتر بنزین، چند ۱۰هزار انسان در آهن پاره‌ها کشته میشوند، خسارات مالی ایجاد میشود، حال اگر در این مسیر قطار پرسرعت ۲۰۰ کیلومتری بیاورید از ساری تا مشهد حرکت کند علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های مالی و جانی در نزدیکترین زمان به مقصد خواهیم رسید.

امام جمعه ساری گفت: همچنین به قطار پرسرعت باری نیاز داریم، جای خالی یک قطار پرسرعت خالیست، از هر زمانی جلوی ضرر را بگیرید منفعت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بارها تاکید کردیم که خط قطار گلستان را به مازندران متصل کنید تا مجبور نباشیم از مسیر گرمسار راهی شویم.

آیت الله محمدی لائینی با تاکید بر اینکه در حوزه راه آهن نیاز به توجه داریم، تصریح کرد: نیاز به قطار پرسرعت داریم، اینکه راه آهن ما به مشهد متصل شود، هم تغییر مسیری که بناست انجام بگیرد پیگیری شود، همچنین حفظ حریم راه آهن از اولویت بالایی برخوردار است؛ اینکه راه آهن توانسته حریم خودش را حفظ کند از نکات مثبت ماست، اگر خدای ناکرده تنزلی اتفاق بیفتد و سستی کنید ما مطالبه جدی خواهیم داشت چنانچه در زمان حفظ راه آهن کاملا حامی شما هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: امیدواریم شاهد طرح‌های توسعه‌ای بعدی در حوزه راه آهن باشیم، در همین شرایط فعلی به بهترین وجه رضایت مسافران را جلب کنید، اتصال قطار تهران به قم بسیاری از خلاها را پر میکند، به‌خصوص اگر از مبدا گرگان باشد، اینکه باید نگاه‌ها به سمت راه آهن و توسعه کیفی و کمی آن برود باید راهبرد باشد، بحث فرودگاه‌ها هم بسیار گران و ایمنی راه آهن را ندارند و از نظر تحریم آسیب‌پذیرتر هستیم. 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار