مدیر کل شیلات استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه با اشاره به آلودگی ماهیان قرمز گفت: بهتر است استفاده از ماهیان زینتی را جایگزین استفاده از ماهیان قرمز کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸ 14 February 2023
سید فرزاد افضلی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: ماهیان قرمز ماهیان تهاجمی هستند که موجب ایجاد آلودگی شده و ناقل بیماری هستند
و بعد از مدت کوتاهی از بین می روند بهترین کار این است که با فرهنگ سازی لازم آکواریوم ها در ابعاد کوچک و ماهیان زینتی را جایگزین استفاده از ماهی گلی کنیم. 
 
وی با اشاره به گونه های مختلف ماهیان زینتی در استان کرمانشاه، افزود: ۵۲ مرکز تکثیر پرورش ماهی زینتی در سطح شهرستان کرمانشاه فعال است و اخیرا حدود ٢ مرکز پرورش ماهی زینتی در کنگاور افتتاح کردیم. 
 
مدیر کل شیلات استان کرمانشاه با بیان اینکه ماهیان زینتی چشم نواز و فاقد آلودگی هستند، تصریح کرد: ماهی گلی یا ماهی قرمز بدون خاصیت، منشأ آلودگی و عمری کوتاه دارد، خطرات این گونه از ماهی به حوزه دامپزشکی بر می گردد و سرایت بیماری های مرسوم بین آبزیان که از طریق ماهیان تهاجمی بیشتر است. 
 
افضلی تاکید کرد: در سطح شهر مراکز مختلف آکواریوم عرضه می کنند و خانواده ها می توانند از ماهیان زینتی داخل آکواریوم برای سفره هفت سین استفاده کنند.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار