حال که پرونده مالیاتی شرکت های نفت و گاز به دستور رئیس جمهور به ایلام انتقال یافته است ،مطالبه مردم نیز از انتقال پرونده به پرداخت حقوق تضییع شده ناشی لز چند سال اجحاف در حق آنان تغییر کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳ 13 February 2023

تابناک ایلام:: پس از اینکه استاندار ایلام در گفتگویی تلویزیونی، نتیجه رایزنی و پیگیری‌های خود در خصوص انتقال پرونده مالیاتی شرکت های نفت و گاز را بعنوان یک خبر خوب با مردم در میان گذاشت ،این خبر به مذاق عده ای خوش نیامد.

واکنش نماینده مردم شریف کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با مضمون تهدید وزیر اقتصاد، را باید اولین نشانه از تاثیرات بزرگ انتقال این پرونده بر استان نام نهاد .

واکنشی قابل تامل و نشات گرفته از نگاه بالا به پایین نمایندگان کرمانشاه و اقدامات غیر قانونی آنان در حفظ دفتر شرکت نفت منطقه غرب در استانی است که سهم آنان از تولید نفت زیر ۲ درصد است.

البته در این بین استاندار کرمانشاه که هنوز امضای مدیریت وی بر استان خشک نشده است،بی اطلاع از فرایند پرونده  از پیگیری فرآیندی سخن به میان آورد که ماه‌ها قبل از حضور وی در استانداری کرمانشاه ،پرونده آن را مسولین استان ایلام بسته اند.

مضافا اینکه با توجه به مستنداتی که به دست این رسانه رسیده است ،پرونده مالیاتی شرکت‌های نفت و گاز هفته هاست بر اساس مسیری کاملا قانونی به استان ایلام منتقل تا مردم استان از حق قانونی خود یعنی مالیات این شرکت‌ها منتفع شوند.

از این‌رو باید گفت ؛ ادعای برخلاف این سیکل  قانونی مبنی بر توقف روند انتقال ،تعیین داور و یا تهدید مسولین ارشد کشوری از سوی مسولین کرمانشاهی را باید تلاش های بی اثری با منشا عصبانیت قلمداد کرد که باهدف تبلیغات مطرح ومصرف داخلی  دارد.

چرا که براساس نامه نگاری های صورت گرفته که به رویت خبرنگار این رسانه رسیده است ،استاندار ایلام در ۲۷آذر سال جاری موضوع ضرورت انتقال پرونده مالیاتی شرکت های نفت و گاز به درون استان را بعنوان یک حق رسمی و قانونی از رئیس جمهور خواستار شده است.دفتر رئیس جمهور نیز با ارجاع هامش رئیس جمهوری به وزارت اقتصاد، اجرایی شدن این مطالبه را خواسنار کرده و سپس موضوع در مسیر قانونی خود قرار گرفته است.

در نهایت نیز پس از طی فرآیندی قانونی از سوی وزارت اقتصاد و مراجع تابعه ،نتیجه تحت عنوان عمل به مکاتبات ریاست جمهوری و انتقال پرونده به استان ایلام اعلام شده و در نهایت ریاست جمهوری موضوع انتقال این پرونده را به اطلاع  استاندار ایلام رسانیده است .

حال که مردم ایلام  با تلاش استاندارشان  پس از چندین سال به حق قانونی خود دست یافته اند، تا مواهب ناشی از این انتقال را در توسعه استان و مسائل رفاهی خود لمس نمایند یک موضوع مهم دیگر را نیز بعنوان حقوق تضییع شده خود از سوی بانیان آن طلب خواهند کرد!

حال که پرونده مالیاتی شرکت های نفت و گاز به دستور رئیس جمهور به ایلام انتقال یافته است ،مطالبه مردم نیز از انتقال پرونده به پرداخت حقوق تضییع شده ناشی لز چند سال اجحاف در حق آنان تغییر کرده است

ضرورت دارد مسولین استان و نمایندگان مردم ،تمام حقوق تضیبع شده مردم استان در چند سال گذشته  که به دلیل عدم انتقال این پرونده حادث شده است را از طریق مراجع ذیربط پیگیری کنند .مطالبه ای قانونی براساس قواعد حقوقی و فقهی تحت عنوان ایراد زیان و ضرر قابل پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار