رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه :
حجت الاسلام عبودی : در پیروزی و دوام انقلاب اسلامی سه عنصر بسیار مهم ، رهبری ، حضور مردم و ایدئولوژی اسلامی تاثیرگذار بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸ 11 February 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در جمع راهپیمایان ۲۲بهمن شهر چرام ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، امام شهدا، جانبازان و خانواده آن‌ها و همچنین ارزوی سلامت و طول عمر برای رهبری گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی سه عنصر بسیار مهم تاثیرگذار بوده اند.
حجت الاسلام عبودی افزود: اولین عنصر تاثیر گذار در پیروزی انقلاب اسلامی که در دیگر انقلاب‌های تاریخی دنیا وجود نداشت، یک رهبری واحد و تاثیر گذار در مدیریت انقلاب بوده است.
وی ادامه داد: در انقلاب‌های معروف دنیا مانند، فرانسه، چین، الجزایر و دیگر انقلاب‌ها عده‌ای میدان دار انقلاب بودند، اما برخی از همین افراد در ادامه نشان دادند که دیکتاتور بودند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه عنصر دوم در پیروزی انقلاب را حضور مردم دانست افزود: حضور مردم در صحنه از عنصر اول هم مهمتر است چرا که در تاریخ شیعه ما می‌بینیم در زمان ائمه نبود عنصر مردم در کنار امامان باعث غصب جایگاه حکومت شد.
وی ادامه داد: در انقلاب اسلامی ایران مردم با بصیرت ایران که امام (ره) آن‌ها را برتر از امت زمان رسول الله می‌داند، با تمکین از همه دستورات و فرمایشات امام امت به صحنه امدند و نهایتا انقلاب پیروز شد.
حجت الاسلام عبودی افزود: انقلاب ایران با هدایت و رهبری یک مرجع دینی که در روز ۲۲ بهمن وقتی که عده‌ای از نزدیکان امام گفتند حضور مردم در صحنه خطرناک و احتمالا با کشتار مواجه می‌شود، اما امام فرمود که مردم باید بیایند و مردم هم آمدند و انقلاب پیروز شد.
وی گفت: این عنصر مردم آنقدر تاثیرگذار بوده و هست که طی این سال‌های پس از انقلاب تلاش دشمن برای جدا کردن آن‌ها از نظام و انقلاب داشته است.
حجت الاسلام عبودی افزود: طی چند ماه اخیر، دشمن هر چه داشت را به میدان آورد و تلاش زیاید کرد که جوانان و نوجوانان دهه هشتادی را بر علیه نظام به صحنه بیاورند، اما حضور امروز مردم به عنوان دومین عنصر تاثیرگذار در پیروزی انقلاب در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان داد که این تلاش‌ها بی نتیجه بوده است.
وی خطاب به مسئولین گفت: حفظ انقلاب و نظام هم با هوشیاری و بصیرت مردم و هم با خدمت بی منت و اقدامات با تدبیر دولتمردان امکان پذیر است. ضمن اینکه مردم به صورت مکرر نشان داده اند که پای نظام می‌مانند و امتحان خود را بار‌ها پس داده اند.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: دشمن همه تلاش خود را برای سخت‌تر کردن معیشت مردم گذاشته است و مسئولین باید تلاش کنند که برای مردم کمترین مشکل ایجاد شود هر چند در دولت خدمتگذار ریل گذاری‌های خوبی صورت گرفته است، اما این برنامه‌ها برای نتیجه دادن کمی زمان بر خواهد بود.
وی گفت: احترام و تکریم مردم از هر چیزی مهم‌تر است اگر مردم به دستگاه دولتی مراجع کنند و تکریم شوند حتما با محدودیت‌ها هم کنار می‌آیند و می‌دانند و می‌پذیرند که تحریم وجود دارد که اگر نمی‌پذیرفتند شرایط را اینگونه به صحنه نمی‌آمدند.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم، فساد، بی تدبیری، بی عدالتی و پارتی بازی را نمی‌پذیرند. ما مسئولین باید بدانیم که ما بدهکار مردمیم، بر سر سفره ان‌ها هستیم، بدهکار امام و شهدا هستیم پس باید برای مردم تلاش کنیم.
وی افزود: هنوز همین مردم دارند عزیزان خود را برای نظام و انقلاب از دست می‌دهند. همین چند روز پیش یکی از عزیزان خود را در شمال غرب از دست دادند و به شهادت رسید و ما باید جواب خانواده آن‌ها را بدهیم.
حجت الاسلام عبودی عنصر سوم یک انقلاب را ایدئولوژی دانست و گفت: هر انقلابی برای خود یک ایدئولوژی دارد که برای انقلاب ایران، اسلام ایدئولوژی برای پیروزی و ادامه آن است.
وی ادامه داد: ما ایران بدون اسلام، ارزش‌های دینی و بدون امام و شهدا را نمی‌خواهیم و اگر می‌گوییم ایران یعنی ایران اسلامی و اگر ایران پرستیم هم منظورمان ایران اسلامی است.
حجت الاسلام عبودی افزود: آن‌هایی که در خارج و نا آگاهان داخلی که هجمه‌های سنگینی بر علیه ایران و نظام اسلامی ما دارند هم باید بدانند که ما نمی‌خواهیم با هر شکلی حاکم باشیم بلکه حاکمیت را با حفظ ارزش‌ها می‌خواهیم.
وی گفت: مردم ما خواستار حجاب هستند و این نقشه دشمن برای برداشتن حجاب است که البته نباید این اجازه را به آن‌ها بدهیم و کسانی را که اغفال شده اند را بیدار کنیم همانطور که سردار سلامی خطاب به دشمن گفت با همین جوانان اغفال شده به سراغ شما می‌آییم.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به اتفاقات اخیر، ادامه داد: عفو رهبری باعث خوشحالی مردم و خانواده‌های افراد زندانی شد و به همان اندازه هم باعث ناامیدی دشمنان شد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت وحدت اشاره کرد و خطاب به گروه‌های سیاسی ولیدر‌های انان گفت: امروز بیش از هر چیز دیگری به وحدت و اتحاد نیاز داریم و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی خصوصا لیدر‌های ان‌ها بدانند که ما در همه این گروه‌ها با هم اختلاف سلیقه داریم، اما در مبانی اختلاف نداریم و مواظبت لازم است که به خاطر منافه سیاسی خود بین مردم اختلاف ایجاد نشود.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: ما همه جناح‌های سیاسی را که در چهارچوب نظام فعالیت می‌کنند، انقلابی و مدافع انقلاب، رهبری و ولایت می‌دانیم پس باید مراقبت شود که اختلافات، قومی و حتی مذهبی مانند اختلاف شیعه و سنی رخ ندهد و همه در راستای اهداف نظام حرکت کنیم.
وی در پایان گفت: امیدواریم که با تلاش مردم و مسئولین بتوانیم این انقلاب و نظام را به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار