مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی دیگر از مسوولان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳ 07 February 2023

به گزارش تابناک سمنان، مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی در زیربنای پنج هزار و ۳۰۰ مترمربع روز سه‌شنبه در هفتمین روز دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

این مرکز به همراه کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان در مجموع به مساحت ۱۱ هزار و ۴۰۰ مترمربع ساخته شده است.

سیف‌الله سعدالدین رییس دانشگاه سمنان اظهار کرد: مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی این دانشگاه طرحی منحصربه‌فرد و منتخب جهانی است.

تکریم و معارفه رییس دانشگاه سمنان، نشست صمیمی با نمایندگان یاوران علمی و تشکل‌های دانشجویی این دانشگاه و دیدار با جمعی از دانشگاهیان در دانشکده فنی گرمسار از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان سمنان است.

 ۷۰‌هزار دانشجو، چهار هزار و ۶۰۰ هیات علمی شامل یکهزار و ۷۰۰ عضو ثابت و ۲هزار و ۹۰۰ عضو حق‌التدریس در استان سمنان وجود دارد.

دانشگاه سمنان با قدمت ۵۰ ساله، به عنوان مادر دانشگاه در استان سمنان است که دارای ۴۰۰ هیات علمی، ۱۴ هزار دانشجو و ۱۷ دانشکده است.

۱۱ دانشگاه در کشور دارای پارک علم و فناوری است و دانشگاه سمنان جزو دانشگاه‌های صاحب پارک علم و فناوری است و هفت استاد دانشگاه سمنان جزو استادان یک درصد استناد جهانی هستند.

بر اساس رتبه‌بندی آی سی رتبه پژوهشی دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه ۱۲ قرار دارد و این آمار نشان‌دهنده توانمندی اعضای هیات علمی این دانشگاه است.

دانشگاه سمنان در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه بیستم قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار