خطیب نماز جمعه اهواز:
مامورین سعودی با کسانی که برای کمک رفته بودند درگیر شدند. هم اصل وقوع حادثه و هم رسیدگی نکردن صحیح از جنایاتی بود که سعودی ها مرتکب شدند.
کد خبر: ۱۰۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 09 October 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز اهواز گفت: سعادت انسان هم در دنیا و هم در آخرت تقوای الهی است تقوایی که ذخیره انسان است برای سفر قیامت و جایگزینی ندارد.

حسن زاده با اشاره به نزدیک شدن به دهه اول محرم گفت: رسول خدا (ص) حسین بن علی (ع) را کشتی نجات و هدایت امت نامیده اند.

وی افزود: به تعبیر امام این دنیا متن جهنم است و نجات از آن به وسیله قرآن ، رسول خدا و عطرت رسول خواهد بود که امام حسین (ع) نماد عطرت است.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: ظرفیتی که ما شیعیان در دهه اول ماه محرم داریم درهیچ دین و آیین دیگری نیست. دهه اول محرم بدون استثنا نقطه اتصال تمامی شیعیان در ایران و کشورهای دیگر است. در میان شهرهای بزرگ تا دورترین نقاط مجالس امام حسین (ع) برگزار می شود، بدون آنکه هیچ دولتی برای برگزاری این مراسمات هزینه ای پرداخت کند بلکه تمامی اسن هزینه ها عاشقانه و مخلصانه توسط مردم پرداخت می شود.

حجت الاسلام حسن زاده عنوان کرد: برای دوری از دستبردهای شیطان و اعتلا و رشد این مجالس نکاتی باید رعایت شود که اولین و مهمترین آن اخلاص است. متصدیان، مداحان، سخنرانان و عوامل دیگرمجالس سیدالشهدا باید این نکته را در نظر داشته باشند.

حسن زاده ادامه داد: مطلب دوم که بزرگان و علما روی آن تاکید کردند، بحث دروغ است. دروغ گناه کبیره است و به هر شکلی باشد حام است. اینگونه نباشد که سخنرانان و مرثیه خوانان برای چند قطره اشک بیشتر یک دروغ را در قالب یکی از وقایع کربلا بیان کنند. مستند بودن روایات و صحبت ها امری ضروری است.

وی افزود: تمامی هیات ها و مجالس سید الشهدا(ع) باید خطیب داشته باشند و صرفاً مداحی و سینه زنی ناقص است. باید معارف قرآن، پیامبر وآل پیامبر بیان شود تا به معرفت و بصیرت تمامی آحاد جامعه کمک کند.

امام جمعه موقت اهواز هنوان کرد: حقوق مردم باید رعایت شود، البته تمامی مردم عزیز ما مشتاق شنیدن صدای نوحه سرایی و مراسمات اباعبدالله هستند اما صدا نباید خیلی بلند باشد که باعث آزار مردم بشود.

وی افزود: در این مراسمات راه های رفت و آمد مردم بسته نشود و همچنین نظافت و بهداشت هم متصدیان هیات ها و تکایا و هم توسط مردم عزیز رعایت شود.

حجت الاسلام حسن زاده خاطرنشان کرد: به نماز اول وقت اهمیت داده شود . معنا ندارد وقتی امام حسین در ظهر روز عاشورا در حال نبرد نماز اول وقت را ادا کردند ولی در هیات و تکایای ما نماز اول وقت برپا نشود.

حجت الاسلام حسن زاده خطیب نماز جمعه اهواز درخطبه های دوم نماز جمعه اهواز با اشاره به شاخصه های خانواده حضرت علی (ع) به عنوان خانواده نمونه گفت: ایثار از شاخصه های مهم این خانواده است. ایثار یعنی نیاز دیگران را بر نیاز خود مقدم داشتن.

وی افزود: یکی از اهداف استکبار جهانی در این تهاجم فرهنگی خانواده است. آنچه که دشمن می خواهد در خانواده های ما به وسیله شبکه های مستهجن ماهواره ای انجام دهد در دو چیز خلاصه می شود، یکی از بین بردن حیا زنان و دیگری کم کردن غیرت مردان است.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: آنچه باید در مقابل این تهاجم انجام داد، تحکیم خانواده است. متاسفانه افزایش آمار طلاق های رسمی، جدا از جدایی هایی که به طلاق های عاطفی مشهور شده است هشداردهنده است.

وي افزود: روز تكريم بازنشستگان را نيز در پيش داريم كه لازم است حقوق مادي و معنوي اين بزرگواران مورد توجه قرار گيرد. روز جهاني پست و استاندارد را نيز به فعالان اين عرصه​ها تبريك مي​گوييم و از زحمات اين عزيزان نيز در اين بخش ها تقدير و تشكر مي​كنيم.

امام​جمعه موقت اهواز به روز جهاني نابينايان نيز اشاره و تصريح​كرد: اين افراد نيز داراي استعدادها و پيشرفت​هاي علمي بسياري هستند كه لازم است مسئولين امكانات لازم براي پيشرفت اين عزيزان را فراهم كنند.

حجت السلام حسن زاده در خصوص فاجه منا گفت: تمامی کسانی که امسال و سالهای گذشته به حج رفتند این را به خوبی می دانند و جای هیچگونه انکاری ندارد که این حادثه به دلیل بی کفایتی و سوء مدیریت اتفاق افتاد.

و افزود: درجایی که خداوند آن را امن قرار داده راه را میببندند وبه دلیل افزوده شدن بر جمعیت و نبود امکانات در مسیر مشخص اینگونه تلفات رخ می دهد.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: مامورین سعودی با کسانی که برای کمک رفته بودند درگیر شدند. هم اصل وقوع حادثه و هم رسیدگی نکردن صحیح از جنایاتی بود که سعودی ها مرتکب شدند.

حسن زاده با اشاره به صحب های رهبر انقلاب در خصوص این حادثه گفت: اگر هشدار مقام معظم رهبری نبود، به هیچ وجه آنها بنای کم ترین همکاری را نداشتند. این فرمایشات برای مردم ما و تمامی کشورهای قربانی این حادثه عزت آفرید.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای مزدور حکومت سعودی به رسانه های خود دستور داند تا با کسانی که از حج باز می گردند مصاحبه نکنند.

خطیب نماز جمعه اهواز افزود: مديريت مراسم حج بايد به همه كشورهاي اسلامي محول شود و هيچ​كس نبايد خود را مالك آن بداند. آل سعود ملعون در روزهاي اخير با جنگنده​هاي خود به مراسم عروسي مردم بي​گناه يمن حمله كرده و بيش از 50 نفر را كشتند. رژیم سعودی به جای مقابله با تمام توان خود در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکا جنگی را بر علیه مردم مظلوم و ی دفاع یمن آغاز کرده اند.

حسن​زاده به اهمیت فرمايشات مقام معظم رهبری در ديدار با نيروهای دريایی سپاه اشاره كرد گفت: يكی از راهبردهاي مهم ايجاد رعب و ترس و وحشت در دل دشمنان است. رهبر فرمودند كه ما آغاز كننده جنگ نيستيم اما دشمن دارای خوی جنگ است و ما بايد برای مقابله با آنان آماده باشيم.

وی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند راه مذاکره با اروپا باز است اما مذاکره با آمریکا ممنوع است زیرا آمریکایی ها دنبال راه نفوذ به کشور است.

خطیب نماز جمعه اهواز در پايان شهادت قنواتی و سردار حسین همدانی از شهدای مدافع حرم را تسليت گفت.


دریافت صوت خطبه های اول

دریافت صوت خطبه های اول

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار