اخبار انتظامی مازندران همه روزه از سوی دفتر معاونت محترم نیروی انتظامی مازندران در اختیار این خبرگزاری قرار می‌گیرد
کد خبر: ۱۰۸۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 08 January 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 18/10/1401 تقدیم حضورتان می گردد .

-------------------------------

رفع تصرف121 هکتار از اراضي ملي 

سرهنگ سید موسی حسینی جانشین انتظامی استان مازندران از رفع تصرف 121 هکتار از اراضی ملی به ارزش 2 هزار و 420 ميليارد ریال در شهرستان بهشهر خبر داد. 

سرهنگ "سید موسی حسینی" در گفت ‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان داشت: در راستای مبارزه با زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی در خلیل شهر بهشهر، ماموران انتظامی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

جانشین انتظامی استان مازندران تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری 12 شهرستان بهشهر پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی با همکاری کارکنان اداره منابع طبیعی 121 هکتار از زمین‌هاي ملی که مرتع بوده و به صورت غیرقانونی تصرف شده بود، را پس آزادسازی به بیت المال بازگرداندند.

سرهنگ حسینی در خاتمه با بیان برآورد 2  هزار و 420 ميليارد ریالی  زمین های رفع تصرف شده توسط کارشناسان، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعاليت هاي غيرقانوني در زمین های ملی و یا مراتع، مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند.#

-------------------------------

کشف راز یک جنایت هولناک پس از 8 ماه در ساری 

سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کشف قتل دو مرد پس از 8 ماه در شهرستان "ساری" خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی قیصری"در تشریح این خبر، گفت: در پی دریافت دستور قضائی از دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان ساري مبنی بر وقوع دو فقره مفقودي اشخاص به اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان و کاشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی و انجام تحقیقات از فرزندان یکی از مفقودان، مشخص شد، پدرش در روز 22 خرداد ماه سال 1401 با خودرو سمند دوستش برای تفریح به یکی از مناطق جنگلی واقع در یکی از روستاهای حومه شهرستان ساری رفته و تاکنون مراجعت نکرده است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات با همکاری ماموران کلانتری شهرستان ساری خودروی سمند مفقودی را حوالی یکی از شهرک های مسکونی این شهر بلاصاحب کشف کردند.

سرهنگ قیصری با اشاره به اقدامات ویژه اطلاعاتی و پلیسی از شناسایی و دستگیری یک متهم در این پرونده خبر داد و افزود: متهم در تحقيقات اولیه پلیس منکر هرگونه عمل مجرمانه شد اما در ادامه تحقیقات با توجه به شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و از جنایتی هولناک در این پرونده پرده برداشت.

رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: متهم در اظهارات خود به قتل عمدی دو دوستش به انگيزه مالي اقرار و اعلام کرد، پس از قتل با چاقو، اجساد مقتولان را در محل وقوع جنایت دفن کرده است.

قیصری با اشاره به کشف اجساد مقتولان،اذعان داشت: با اعتراف قاتل، اجسادشان مقتولان کشف و برای تحقیقات بیشتر از چگونگی وقوع قتل به پزشکی قانونی تحویل شد .

وی افزود: با تشکیل پرونده قضائی، متهم به قتل با دستور مرجع قضائی و صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

-------------------------------

کلاهبرداری 1200 میلیاردی با فروش "psd

سرهنگ سیدجعفر افضلی فرمانده انتظامی بابلسر از دستگیری متهمی خبر داد که با عنوان فروش کنسول بازی ps4 زیر قیمت بازار تا کنون به مبلغ 120 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است. 

سرهنگ" سیدجعفر افضلی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان بابلسری به پلیس فتا شهرستان و اعلام شکایت، عنوان داشت برای خرید اینترنتی کنسول بازی ps4 به یکی از کانال ‌های خرید و فروش در فضای مجازی مراجعه کرده و از آنجایی که مبلغ پیشنهادی از آنچه در بازار وجود دارد بسیار ارزان تر بود با مسئول کانال ارتباط برقرار می کند.

وی افزود: هر یک از شاکیان تقریبا مبلغ 150 میلیون ریال را به حساب مسئول کانال واریز می کنند که پس از پرداخت، یک کنسول بازی ps معیوب و دسته دوم برای آنها ارسال و یا هیچ خبری از دریافت کننده وجه و تحویل کنسول بازی موردنظر، نمی شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر بیان داشت: کارشناسان رصد و پایش فضای مجازی پلیس فتا با تشکیل پرونده ای تحت عنوان کلاهبرداری اینترنتی، پیگیری موضوع را به طور ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ افضلی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات به عمل آمده دریافتند متهم با ساخت کانالی در یک شبکه اجتماعی، کنسول بازی ps4 را با قیمت ‌های اغواکننده و دروغین، زیر قیمت بازار معرفی و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می کند.

وی افزود

: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی متهم را شناسايي و با دستور قضائي وی را دستگیر که تاکنون 8 نفر از مال باختگان در سراسر کشور شناسایی و مبلغ1200 میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری شده توقیف و پرونده به منظور شناسایی سایر مال باختگان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر به خریداران اینترنتی توصیه کرد؛ فریب تبلیغات کذب و دروغینی مانند کالای ارزان تر از بازار، اکانت بازی یا شارژ ارزان قیمت و... را نخورند.

شایان ذکر است کاربران فضای مجازی می‌ توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت ‌های سایبری قسمت ثبت گزارش مردمی درمیان بگذارند.#

-------------------------------

دستگیری سارق حرفه ای در آمل 

سرهنگ علی داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای داخل خودرو با اعتراف به 21 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد. 

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 21 فقره سرقت داخل خودرو نیز اعتراف داشته است.

سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.#

-------------------------------

آزادسازی 4 هزار و 215 متر اراضی ملی و منابع طبیعی در گلوگاه 

سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از آزادسازی 4 هزار و 215 متر اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش 100 میلیارد ریال که به صورت منازل مسکونی و سفره خانه غيرمجاز ساخت و ساز و تصرف شده بود، خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" محمود کلوانی" بیان داشت: در پی شکایت اداره منابع طبیعی مبني تصرف بر ساخت و ساز هاي غيرمجاز در شهرستان گلوگاه به 4هزار و 215 متر از اراضی، رسیدگی موضوع به صورت ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ضمن بیان  اجرای حکم قلع و قمع و خلع ید بنای احداثی و درختان مغروضه؛ عملیات تخریب و آزادسازی و اجرای این حکم با حضور رئیس د ادگستری و دادستان انقلاب عمومی و رئیس منابع طبیعی با همکاری و حضور پلیس با موفقيت اجرا شد.

سرهنگ کلوانی ضمن بیان ارزش بنای تصرف شده به مبلغ100میلیارد ریال در خاتمه از شهروندان خواست: قبل از خريد واحدهاي مسکوني در محيط هاي روستايي نسبت به تغيير کاربري و لحاظ مستندات و مدارک قانوني ، هوشياري بيشتري داشته باشند و موارد مشکوک را با پليس از طريق شماره 110 در ميان بگذارند.

-------------------------------

دستگیری سارقان خودروو موتورسیکلت در تنکابن 

سرهنگ بهادر دیلمی فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق حرفه ای خودرو و موتورسیکلت با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو و موتورسیکلت  در سطح شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی صحنه های سرقت موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

فرمانده انتظامی تنکابن تصریح کرد: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازجویی بعمل آمده تاکنون به 9 فقره سرقت خودرو و موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ دیلمی از کشف 9 خودرو و موتورسیکلت سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان و مالخران خبر داد و اظهار کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: با استفاده از تجهيزات و لوازم ايمني هنگام پارک خودرو و موتورسیکلت در خيابان و پارکينگ منازل، شامل استفاده از قفل فرمان فرصت را از سارقان بگیرند .

-------------------------------

تخریب ویلاهای لوکس میلیاردی در زمین های کشاورزی 

سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از آزادسازی اراضی کشاورزی و تخریب 2ویلای غیر مجاز به ارزش 60 میلیارد ریال خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور حمایت از بخش کشاورزی و تولیدات داخلی، طرح جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان محمودآباد ب

س از هماهنگی با مقام قضائی متهم فراری را شناسایی و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری تصریح کرد: این متهم به علت کلاهبرداری سه میلیارد و سیصد و بیست میلیون ریال از سال 99 متواری بود.

فرمانده انتظامی سوادکوه در پایان از معرفی کلاهبردار دستگیر شده به مرجع قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد. 

 

خبر سلمان مهدوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار