مدیر امور عشایری استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر امور عشایری استان کرمانشاه از واکسیناسیون دام عشایر به صورت رایگان و بر اساس تب برفکی با همکاری اداره کل دامپزشکی استان خبر داد و گفت: ۶۴٠٠ تن نهاده دامی در میان عشایر استان کرمانشاه توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۸۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 07 January 2023

علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: عشایر در حال حاضر در فصل قشلاق به سر می‌برند و در شهرستان‌های گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصر شیرین مستقر شدند.

وی افزود: حدود ١ هزار خانوار هم به صورت برون کوچ و در استان‌های لرستان، ایلام و خوزستان به سر می‌برند که تمامی خدمات لازم به آن‌ها ارائه می‌شود.

مدیر امور عشایری استان کرمانشاه ادامه داد: آبرسانی، توزیع آرد بر اساس سرانه ١٢ کیلوگرم، توزیع نفت، سوخت فسیلی (سیلندر گاز) برای عشایر انجام می‌شود.

وی در خصوص ارائه نهاده‌های دامی به عشایر تصریح کرد: حدود ۶۴٠٠ تن نهاده دامی از جهاد کشاورزی (با ارز ترجیحی) سهمیه اخذ کردیم در برج ۶ حدود ۴ هزار تن از آن توزیع شد و ٢ هزار تن دیگر ٢٠ روز پیش در میان عشایر توزیع گردید.

وی گفت: واکسیناسیون دام عشایر از طریق تفاهم نامه با دامپزشکی آغاز شد و بر اساس تب برفکی و به صورت رایگان با همکاری دامپزشکی و بسیج عشایر انجام می‌شود.

رضایی با اشاره به مستقر شدن نیرو‌های امور عشایری در استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان جهت خدمات رسانی به عشایر، تاکید کرد: در این ایام بارندگی مناسب بوده و این به نفع عشایر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار