مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حجاب اسلامی برای ما یک خاکریز حیاتی فرهنگی است.
کد خبر: ۱۰۸۵۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴ 01 January 2023

 

 

به گزارش تابناک مرکزی، سینا دلشادی در جمع فعالان فرهنگی و مطالبه‌گران حوزه‌ی حجاب و عفاف افزود: حجاب اسلامی برای ما یک نماد برتر، یک مرز اخلاقی و یک خاکریز حیاتی فرهنگی است.
وی یادآورشد: تلاش ما کارآمدسازی قوانین حوزه‌ی حجاب و عفاف و فعال شدن قوانین معطل مانده در این حوزه است.
دلشادی تاکید کرد: لازم است چرخش گفتمانی از دوگانه‌ی انحرافی حجاب اجباری و حجاب اختیاری به گفتمان "حجاب عامل امنیت اخلاقی و روانی جامعه" و مایه‌ی آرامش خانواده اتفاق بیفتد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه مراکز آموزشی، مراکز درمانی، مراکز فرهنگی و اصناف ما وظیفه دارند ضمن التزام به رعایت حجاب اسلامی، بانوان محجبه را تکریم کنند، ادامه داد: هر مرکز یا مجمعی که تحت عنوان حجاب و عفاف تشکیل می‌شود باید هماهنگ و هم‌افزا با برنامه‌های قرارگاهی باشد و منجر به عملیات هماهنگ و مؤثر در این حوزه شود.
دلشادی گفت: نظام سلطه و فرهنگ غرب به دنبال کمرنگ کردن و زایل کردن فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است تا راه نفوذ خود را به فکر و فرهنگ ایران اسلامی باز کند.
وی اظهارداشت: مطالبه گری های خردمندانه و هدفمند منجر به اصلاح وضعیت خواهد شد.
لازم به ذکر است، در جلسه‌ی فعالان فرهنگی و مطالبه‌گران حوزه‌ی حجاب و عفاف، جمعی از کنش‌گران فرهنگی و اجتماعی متشکل از حوزویان و دانشگاهیان حضور داشتند.
فعالان فرهنگ مطالبات خود در خصوص وضعیت حجاب در جامعه را مطرح کردند و خواستار برخورد قانونی با هنجارشکنی‌های به وجود آمده شدند، همچنین خواستار تقویت ابعاد نظارتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر زیرمجموعه‌‌های خود شدند.
فعالان فرهنگی انجام فعالیت‌های ایجابی و فرهنگ‌سازی با زبان و بیان هنر در حوزه‌ی زیست عفیفانه را متذکر شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار