بخشدار مرکزی شهرستان قرچک گفت: از ابتدای امسال و با همکاری اداره‌های بنیادمسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های قرچک و پاکدشت، ۱۷۷ فقره سند مالکیت روستایی در قرچک صادر شده و از ان نظر این شهرستان رتبه دوم استان تهران را به‌دست آورده‌است.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ 01 January 2023

به گزارش تابناک تهران، مجید قیصرپناه روز یکشنبه در جلسه بررسی وضعیت صدور مالکیت اراضی روستایی قرچک که در محل بخشداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: قرچک، شهرستانی تک بخشی است که صدور اسناد مالکیت اراضی و منازل روستایی آن به دلیل واقع شدن برخی از مناطق از جمله قشلاق جیتو در حوزه سرزمینی شهرستان‌های قرچک و پاکدشت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار و یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این حوزه، صدور اسناد مالکیت این اراضی و اماکن است.

وی افزود: باتعامل و همکاری مناسب صورت گرفته بین مسئولان ادارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت اسناد شهرستان‌های قرچک و پاکدشت، از ابتدای امسال تا کنون ۱۷۷ فقره سند برای اماکن روستایی صادر شده که از این تعداد، ۱۴۱ سند درحوزه ثبتی شهرستان قرچک و ۳۶ سند در حوزه ثبتی شهرستان پاکدشت است که از نظر تعداد، پس از شهرستان ملارد قرچک رتبه دوم استان تهران را به خود اختصاص داده است.

بخشدار مرکزی قرچک اضافه کرد: در حال حاضر ۳۲۳ پرونده صدور اسناد مالکیت روستایی در دست اقدام اداره ثبت قرچک که ۵۰ مورد آن تبدیل به رای شده و آماده صدور سند و ۲۷۳ پرونده نیز در دست اقدام کارشناسان است.

قیصرپناه خاطرنشان کرد: در حوزه ثبتی پاکدشت نیز ۴۹ پرونده صدور اسناد مالکیت روستای قشلاق جیتو در دست اقدام است که از این تعداد ۳۰ مورد تبدیل به رای و آماده صدور سند بوده و ۱۹ پرونده در دست اقدام کارشناسان است.

شهرستان قرچک از ۱۱ روستا برخوردار است که از این تعداد، هست روستا دهیار دارد و ۳۰ درصد از جمعیت ۲۷۰ هزار نفری قرچک در مناطق روستایی سکونت دارند.

قرچک در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار