مدیرگروه بیماریهای واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی دو سویه جدید کرونا در کشور، از تمام افرادی که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آنها می‌گذرد، خواست حتما برای تزریق دوز جدید اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶ 31 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به ورود دو سویه جدید کرونا به کشور گفت: این دو سویه با نام‌های BQ۱ و XBB در کشور شناسایی شده‌اند، اما هنوز موردی از آنها در استان گزارش نشده است.

وی افزود: هنوز مشخص نیست که این دوسویه چه رفتاری در آینده خواهند داشت و ظرف روزها و هفته‌های آینده می‌توان در این باره اظهار نظر کرد.

شاه آبادی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی افراد، گفت: آنچه مسلم است با توجه به رفتار غیرقابل پیش بینی سویه‌های کرونا بهتر است افراد از هم اکنون به طور جد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با تاکید بر تزریق واکسن کرونا گفت: توصیه اکید این است که تمام افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن کرونای آنها می‌گذرد، حتما برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

وی افزود: برای افراد زیر ۱۸ سال فعلا تزریق همان دو دوز واکسن کافی است و افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند باید هرچه سریعتر واکسن تزریق کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر تزریق واکسن در تمامی مراکز بهداشت از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تزریق واکسن در ۸۱۵ مرکز سطح استان شامل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع صورت می‌گیرد.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که به ادارات و نهادها و مراکزی که درخواست بدهند تیم سیار اعزام کنیم تا به صورت تجمیعی برای افراد واکسن تزریق کنند.

وی با بیان اینکه کمبودی در زمینه واکسن در استان نیست، گفت: در حال حاضر انواع واکسن شامل برکت، برکت پلاس، سینوفارم و اسپایکوژن نورا در مراکز بهداشت استان موجود است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار