طی سال های گذشته تفاهم نامه ای بین راهداری و حمل و نقل جاده ای و دامپزشکی مبنی بر ارائه مجوز حمل دام به رانندگان منعقد و این مهم نیز اجرایی شد اما مجدد با قاچاق دام سبک و سنگین مواجه بودیم و این طرح هم نتوانست آنگونه که باید کارساز و جوابگو باشد
کد خبر: ۱۰۸۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵ 29 December 2022

پلاک‌کوبی سه میلیون و ۶۹۰ هزار دام سبک و سنگین راهکاری اصولی برای پیشگیری از قاچاق، حمایت از دامداران و هویت بخشی به دام‌ها در استان مازندران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در حالی که محموله های دام قاچاق بارها توقیف و روانه کشتارگاه ها شده است اما این برخوردها هیچگاه راهکاری اساسی برای جلوگیری از قاچاق دام نشده و این معضل متولیان امر را بر آن داشته تا این بار بااجرای طرح پلاک گذاری دام به کمک جلوگیری از قاچاق دام آمده و این پدیده را به حداقل برسانند.

طی سال های گذشته تفاهم نامه ای بین راهداری و حمل و نقل جاده ای و دامپزشکی مبنی بر ارائه مجوز حمل دام به رانندگان منعقد و این مهم نیز اجرایی شد اما مجدد با قاچاق دام سبک و سنگین مواجه بودیم و این طرح هم نتوانست آنگونه که باید کارساز و جوابگو باشد.

اما مسوولان طرح پلاک کوبی و شناسامه دار کردن را برای بسته شدن همیشگی راه قاچاق دام پیاده کرده اند که در حال اجراست و از طرفی بدون داشتن پلاک ۱۵ رقمی خرید و فروش دام در مازندران نیز غیرممکن خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار