مدیریت شعب بانک کشاورزی خوزستان گفت:۱۰هزار و ۷۵۶میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه و حمایت از کشت پاییزه امسال در خوزستان از این سوی این بانک به کشاورزان خوزستانی پرداخت شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴ 27 December 2022

جهانپور معماریان روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات بانکی به چهار هزار و ۳۱۲ کشاورز خوزستانی به خصوص کشاورزان گندمکار خوزستانی پرداخت شد تا برای تهیه نهاده‌ها و تجهیز اراضی کشاورزی صرف شود.

امسال حدود ۸۰۰هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان به زیرکشت پاییزه رفت که از این میزان ۴۸۳هزار و ۲۷۴هکتار گندم آبی و ۱۷۵هزار هکتار گندم دیم بوده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان در ادامه با بیان اینکه در ۹ امسال در مجموع ۵۳هزارو ۹۶۷میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بانک به ۲۷هزار و ۸۲۷کشاورز خوزستانی پرداخت شد افزود: پرداخت تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی و زیرمجموعه آن برای حمایت از تولید و اشتغال همچنان ادامه دارد.

معماریان خوزستان را قطب نخست کشاورزی کشور بیان کرد و افزود: بیشترین حجم تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی کشور ، متعلق به کشاورزان خوزستانی بوده است.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی ، باغی ، شیلات ، عسل ، دام و فراورده های شیری معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تامین می کند.

سال زراعی گذشته ۱.۶میلیون تُن گندم در خوزستان تولید شد که از این میزان یک میلیون و ۳۸۰هزار تُن به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شد که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار گرفت.

پیش بینی شده با افزایش ۸۰هزار هکتاری سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جاری در خوزستان ، رکوردهای تازه ای در تولید گندم در خوزستان ثبت شود.

۲ سال خشکسالی اخیر آسیب‌های جدی به بخش کشاورزی خوزستان وارد کرد به گونه‌ای که در ۲ تابستان اخیر کشت محصولات کشاورزی به علت تنش آبی و کاهش شدید ذخایر آب سدهای خوزستان با محدودیت و در مناطق غرب خوزستان و در حوضه وردخانه کرخه به کلی ممنوع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار