مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۲۳ نفر از سرنشینان یک دستگاه اتوبوس که به دلیل برف و کولاک شدید در محور کنگاور به همدان قادر به حرکت نبود نجات داده شدند.
کد خبر: ۱۰۸۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹ 26 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدباقر محمدی» اظهار کرد: این اتوبوس در نزدیکی اسدآباد نرسیده به روستای پل‌شکسته به دلیل شرایط نامساعد جوی از حرکت بازایستاده بود و به خدمات امدادی نیاز داشت که بلافاصله ۲۵ نفر نیروی عملیاتی در قالب پنج تیم به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این راستا توسط امدادگران به ۲۳ نفر از سرنشینان این اتوبوس اسکان اضطراری داده شده و ۲۳ بسته غذایی ۷۲ ساعته در بین افراد حادثه دیده توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: تلاش عمده امدادگران رهاسازی خودروهای گرفتار در برف است و برای خودروهایی که امکان رهاسازی و تردد ندارند اقلام امدادی همچون پتو و بسته‌های تغذیه ای توزیع شده است.

محمدی یادآور شد: در بارش‌های سه روز اخیر امدادگران جمعیت هلال احمر استان به ۵۰ مسافر گرفتار در برف کمک کردند.

وی اضافه کرد: نیروهای هلال احمر همچنین به ۱۰ مسافر گرفتار در برف خودروهای گذاری در محورهای کنگاور، اسلام آباد غرب، پاوه و ثلاث باباجانی و نیز به حادثه دیدگان در سه فقره تصادف جاده ای نیز در همین مدت امداد رسانی کردند.

محمدی گفت: علاوه بر این به چهار خانواده عشایر که چادرهای آنها در محدوده سراب کبوتر لانه که به دلیل بارش برف و باران شدید دچار آبگرفتگی شده و نیاز به کمک رسانی داشتند نیز کمک رسانی انجام شده و ۱۵ تخته پتو، بسته ‌های غذایی ۷۲ ساعته و چهار دستگاه والور نیز بین آنها توزیع شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور در خصوص بارش برف و باران در سطح استان کرمانشاه امدادگران و نجاتگران این جمعیت در آماده باش کامل قرار گرفته اند تا در صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی و یا در راه ماندن خودروها به کمک حادثه دیدگان بیایند.

وی تاکید کرد: ۱۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، یک پایگاه امداد هوایی، تیم واکنش سریع و ۱۴ شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های استان کرمانشاه آماده ارائه خدمات رسانی به هموطنان هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار