در پی بارش های اخیر؛
در بارندگی‌های اخیر نیروهای هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به نیازمندان امداد رسانی کرد.
کد خبر: ۱۰۸۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 25 December 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل جمعیت هلال احمر این استان گفت: در بارندگی های اخیر به هفت حادثه جاده ای در محورهای مواصلاتی با توجه به بارش برف و کولاک به حادثه دیدگان امداد رسانی شد.

 

کاظم فلاحی دوست افزود: با پوشش امدادی در ۴۸ ساعت اخیر به ۸۳ نفر خدمات رسانی لازم انجام شد.

 

وی بیان کرد: امداد رسانی به این افراد از سوی ۶۰ نیروی عملیاتی در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت و۷ پایگاه امداد و نجات بین شهری و استفاده از ۳۲ خودرو آمبولانس انجام شد.

 

فلاحی دوست تخلیه ۱۱ مورد آبگرفتگی منازل مسکونی و توزیع ۱۸۲ اقلام زیستی از جمله نایلون، پتو، برنج و کنسرو جات را از خدمات ارائه شده اعلام کرد.

 

وی با اشاره به کوهستانی و برفگیر بودن مسیرهای مواصلاتی از رانندگان خواست در صورت گرفتار شدن در کولاک و بوران رانندگان سعی کنند در گوشه ای خارج از مسیر توقف کنند و ضمن تماس با سرشماره ۱۱۲ و اطلاع عوامل امدادی، چراغ های خطر را روشن کنند و هرساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری خودرو را روشن بگذارند تا نیروهای امدادی به آنها ملحق شود.

 

فلاحی دوست بیان کرد: طرح امداد و نجات زمستانه با همکاری کارگروه امداد و نجات از جمله پلیس راه، آتش نشانی، اورژانس، مدیریت بحران، علوم پزشکی، آموزش و پرورش و ادارات گاز، برق و آب در ۱۲ پایگاه ثابت و موقت در شعب و هفت پایگاه های امداد و نجات بین شهری و کوهستانی اجرا می شود.

 

وی گفت: نیاز است رانندگان در فصل سرما با توجه به لغزنده و کوهستانی بودن مسیرهای مواصلاتی استان احتیاط لازم را داشته باشند.

 

این طرح از بیست و سوم آذرماه آغاز و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

 

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با دو هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه برفگیر به طول ۳۲۷ کیلومتر است. این استان همچنین دارای یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار