مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: از اول سال تاکنون 222 متقاضی کار در دوره‌های کارورزی این اداره کل ثبتنام کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۸۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵ 20 December 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ نورالدین الیاسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که افراد جویای کار با آن روبرو بوده کمبود تجربه عملی و به عبارت دیگر کم بار بودن رزومه کاری آنان است که امروزه اکثر کارفرمایان اقدام به جذب نیرویی کرده که سابقه کار و رزومه حرفه‌ای داشته باشند؛ بنابراین افرادی با سابقه کاری کم یا کسانی که رزومه مناسبی ندارند، به راحتی نمی‌توانند شغل موردنظر خود را بیابند.

وی افزود: به همین دلیل دوره‌های کارورزی پدید آمده‌اند تا فرصتی را برای حضور در محیط‌های صنعتی، تجاری و خدماتی برای این گونه افراد فراهم کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام ادامه داد: شرایط ثبت نام برای دوره کارورزی با داشتن مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر، داشتن سن حداکثر 35 سال، دانش آموختگان دانشگاهی که در طول 2 سال قبل از ثبت نام در سامانه کارورزی به مدت 6 ماه یا بیشتر سوابق بیمه ای داشته باشند از شمول طرح خارج هستند؛ همچنین دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان لازم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تصریح کرد: طول دوره کارورزی سه ماه بوده، کارورز پس از طی دوره سه ماهه کمک هزینه ای دریافت می‌کند که این مبلغ برای کارشناس 15 میلیون ریال و کارشناسی ارشد 18 میلیون ریال و دکترا 21 میلیون ریال است.

وی یادآور شد: در این مدت کارورز از قوانین کار و تامین اجتماعی معاف است و از معافیت بیمه‌ای مدنی برخوردارند؛ همچنین از مزایای گذراندن دوره‌های کارورزی آشنایی با محیط‌های کار، آشنایی با اصول و قوانین فضای کار، امکان تبادل تجربیات با سایر کارورزان است.

الیاسی اظهار داشت: از ابتدای سال 1401 تاکنون تعداد 222 متقاضیان ثبت نام و تعداد 8 بنگاه ثبت نام کرده‌اند و تعداد قراردادهای منعقد شده با کارورزان 174 نفر است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار