رییس دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه هنر اصفهان گفت: این دانشگاه در زمان حاضر با ۳۲ دانشگاه خارجی از اروپا، آسیا و شمال آفریقا تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های علمی، پژوهشی، هنری و گردشگری دارد.
کد خبر: ۱۰۸۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 18 December 2022

سیدمحمد امین امامی افزود: همچنین در زمان حاضر ۱۲ طرح پژوهشی مشترک در زمینه های معماری، شهرسازی، مرمت، باستان سنجی، باستان شناسی و هنرهای تجسمی با دانشگاه های آلمان، ترکیه و فرانسه در حال اجرا داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه هنر اصفهان به‌دلیل چند بعدی بودن و برخورداری از دروس متنوع و بین رشته ای، زمینه مناسبی برای همکاری های بین الملل دارد، اظهار داشت: هنر، زبان مختص به یک منطقه نیست و با توجه به ظرفیت های شهر اصفهان و جهانی بودن آن نیز می توانیم ارتباطات خود را با دیگر نقاط دنیا، گسترش دهیم.

امامی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر همکاری های خوبی با دانشگاه صنعتی اتریش در زمینه های مرمت ابنیه و معماری داریم و مقرر است تعدادی از استادان این دانشگاه به اصفهان بیایند که امیدواریم در ترم تحصیلی آینده این اتفاق بیفتد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه جدیدی با یکی از دانشگاه های رومانی در زمینه صنایع دستی، موسیقی و فناوری چوب اشاره و اضافه کرد: فرانسه نیز یکی از کشورهای مورد هدف ماست و بسیاری از دانشجویان برای گذراندن دوره هایی در زمینه های مختلف از جمله مرمت و باستان شناسی به این کشور سفر می کنند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به فعالیت قابل توجه ۲ نفر از استادان باستان شناسی دانشگاه هنر اصفهان در افغانستان، در حال انعقاد تفاهم‌نامه ای با دانشگاه کابل برای فعالیت های باستان شناسی هستیم.

امامی به همکاری های دانشگاه هنر اصفهان و فرایبورگ آلمان اشاره کرد و گفت: تا قبل از دوران کرونا، هر سال برنامه های مشترک بین ۲ دانشگاه برگزار می شود و بسیاری از دانشجویان اصفهانی به‌دلیل هنرمند بودن در رشته هایی مانند تذهیب، خطاطی و نقاشی به فرایبورگ دعوت می شدند.

وی با اشاره به فعال بودن گروه گردشگری در دانشگاه هنر اصفهان، افزود: با توجه به فعالیت این گروه و ظرفیت های اصفهان در این زمینه، موفق به برقراری ارتباطات خوبی با اسپانیا و تونس شدیم.

رییس دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه هنر اصفهان اظهار داشت: همچنین کلاس های برخط (آنلاین) هنری نیز با همکاری سفارتخانه های ایران در برخی از کشورها برگزار کردیم که آخرین مورد آن با همکاری هنرمندان مکزیک و درباره فلزگری و پارچه بافی بود.

وی با تاکید بر اینکه ارتباطات علمی، فرهنگی و هنری، اصالت ما را اثبات می کند و با بقیه مسائل متفاوت است، تصریح کرد: برقراری این ارتباطات و همکاری ها در گرو اعتماد کامل است.

امامی یکی از برنامه های دانشگاه هنر اصفهان برای توسعه روابط بین الملل را برگزاری هفته های فرهنگی در کشورهای دیگر دانست و گفت: ما می توانیم این رویدادها را که بازتابی از هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی کشور و شهرمان است در دانشگاه هایی که با آنها همکاری داریم، برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان، تولیدکننده و احیاگر هنرهای مختلف هستند، تصریح کرد: برقراری ارتباطات بین المللی می تواند به ایجاد بازار برای محصولات تولیدی آنها نیز کمک کند و در زمینه در صدد ایجاد چنین ارتباطی با کشورهای همجوار مانند افغانستان، ترکیه و تاجیکستان هستیم.

امامی گفت: برای توسعه روابط بین الملل دانشگاه نیازمند حمایت هایی مانند مسائل بودجه و همچنین تسهیل بیشتر برای حضور استادان و مهمانان دانشگاه های خارجی هستیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار