کد خبر: ۱۰۸۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹ 17 December 2022

طبق آمار پزشکی قانونی مازندران در هشت ماهه امسال ۴۱۵ نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در گزارش پزشکی قانونی مازندران که امروز شنبه منتشر شد،آمده است که بیشترین قربانیان تصادفات رانندگی در استان با ۳۲۳ نفر ، مردان بودند.

شهرستان های آمل با ۵۳ نفر ، ساری و میاندرود ۵۲ و بابل با ۴۸ نفر بیشترین تلفات رانندگی را در این مدت داشتند و فریدونکنار هم با ۶ نفر فوتی ، کم خطرترین جاده مازندران را داشته است.

گزارش پزشکی قانونی مازندران نشان می دهد که ۲۹۵نفر در جاده‌های برون شهری و روستایی جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال گذشنه پنج درصد بیشتر شده است، ۱۲۰ نفر نیز در تصادفات دورن شهری جانشان را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱درصد بیشتر شده است.

افزایش هشت درصد مصدومین تصادفات رانندگی

بر اساس گزارش پزشکی قانونی مازندران ،آمار زخمی های ناشی از تصادفات جاده ای استان هم در هشت ماهه امسال با هشت درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته،به ۹ هزار و ۳۶۳ نفر رسید.

بر اساس آمار رسمی نیروی انتظامی ۷۰ تا ۹۰ درصد علت مرگ‌ها و آسیب‌های تصادفات ناشی از خطای انسانی است. بی توجهی به جلو، صحبت کردن با موبایل، غذا خوردن و شوخی کردن هنگام رانندگی، سرعت بالا، انحراف به چپ از جمله مهم‌ترین خطاهای انسانی هنگام رانندگی محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار