عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است، عامل اصلی که باعث افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر شده ورود نقدینگی به بازار خودرو است.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷ 15 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا با اشاره به افزایش قیمت چند وقت اخیر خودرو در بازار، افزود: نقدینگی موجود در دست مردم که هر بار به سمت یکی از بازارهای اقتصادی می‌رود عامل اصلی این گرانی است که اکنون با هجوم به سمت بازار خودرو این بازار را ملتهب کرده است.

وی یکی دیگر از دلایل بالا رفتن قیمت خودرو را عدم توازن بین عرضه و تقاضا دانست و تاکید کرد: از یک سو تقاضای مردم برای خرید زیاد و از سوی دیگر عرضه از سوی خودروسازان متناسب با این تقاضا نیست که  همین باعث شده افزایش قیمت را شاهد باشیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزایش نرخ ارز را نیز بر گرانی خودرو بی تاثیر ندانست و عنوان کرد: از سوی دیگر فعالیت واسطه‌ها نیز به التهاب بازار خودرو دامن زده که البته با تعدادی از آنها نیز برخورد شده است.

حسینی‌کیا معتقد است، عوامل دیگر از جمله شرایط تحریم نیز بر گرانی خودرو اثرگذار است.

وی با بیان اینکه لازم است با راهکارهایی جلوی این روند افزایشی گرفته شود، افزود: در درجه اول باید نقدینگی که در جامعه وجود دارد به سمت تولید و اشتغال هدایت شود که دولت باید برنامه‌هایی در این زمینه ارائه دهد.

این نماینده مجلس افزایش ظرفیت تولید خودرو در کشور برای پوشش تقاضای موجود را ضروری دانست و یادآور شد: لازم است کارخانجات خودروسازی شیفت سوم خود را هم راه‌اندازی کنند.

حسینی‌کیا همچنین بر لزوم کنترل نقدینگی موجود در کشور و برخورد با واسطه‌ها نیز تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد، طی چند وقت آینده با شروع واردات خودرو به کشور، هم بخشی از نیاز داخل پوشش داده شود و هم شاهد سایه انداختن خودروهای خارجی بر بازار و کنترل قیمت‌ها باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار