مدیر امور عشایری استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر امور عشایری استان کرمانشاه با اشاره به سهم ٣٠ درصدی عشایر در تولید صنایع دستی استان، گفت: مقدمات لازم جهت صادرات صنایع دستی استان کرمانشاه را فراهم می کنیم.
کد خبر: ۱۰۸۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 13 December 2022

مقدمات صادرات صنایع دستی عشایر استان را فراهم می کنیم

علی جعفر رضایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: عشایر استان حدود 14 هزار خانواده در مجموع 70 هزار و در قالب 14 ایل هستند که حدود 4 درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند و 30 درصد نیاز پروتئینی استان را تامین می کنند.

وی افزود: 13 هزار تن گوشت قرمز، 25 هزار تن شیر و فرآورده های لبنی 900 تن روغن کرمانشاهی و 1700 تن الیاف دامی که شامل پشم و کرک و مو است در کنار این موارد 22 هزار قطعه و حدود 30 درصد صنایع دستی استان توسط عشایر  تولید می شود که برنامه داریم زمینه صادرات صنایع دستی عشایر را فراهم کنیم.

مدیر امور عشایری کرمانشاه ادامه داد: بر اساس آخرین آمار 1 میلیون و 400 هزار رأس دام عشایری داریم که حدود 50 درصد دام عشایر استان در اختیار ما است.

وی گقت: اکنون که فصل کوچ قشلاق عشایر آیت و به مناطق گرمسیری استان مانند قصر شیرین، سرگل ذهاب، نفت شهر و سومار کوچ می کنندو حدود 1000 خانوار هم کوچ برون عشایری به خوزستان، ایلام و لرستان دارند. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار