خدا را شاکریم که بحث درباره گره‌گشایی از گره‌های علمی، اعتقادی، معرفتی و سیاسی و اجتماعی بصورت متناوب توسط واحد پژوهش انجام میشود این خوب است، اگر بحث درباره چیزهایی باشد که به‌دردی نمی‌خورد از بلاغت خارج است.
کد خبر: ۱۰۸۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵ 11 December 2022

به گزارش تابناک مازندران ، نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: کرامت کتاب به کرامت مولف، محتوا و سرآغاز با خداست، اینها مولفه‌های یک کتاب کریم است و آثارش آثار فراوانی خواهد بود‌.

بر اساس این گزارش ، زارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در آیین رونمایی از کتاب و تجلیل از دستاوردهای پژوهشی طلاب مدارس علمیه خواهران استان مازندران، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: در هفته پژوهش سال گذشته از ۱۸ کتاب و امسال از ۳۷ جلد کتاب رونمایی شد که نشان دهنده همت و لیاقت خواهران ما در حوزه مدارس است.

وی افزود: خدا را شاکریم که بحث درباره گره‌گشایی از گره‌های علمی، اعتقادی، معرفتی و سیاسی و اجتماعی بصورت متناوب توسط واحد پژوهش انجام میشود این خوب است، اگر بحث درباره چیزهایی باشد که به‌دردی نمی‌خورد از بلاغت خارج است.

آیت الله محمدی لایینی با بیان اینکه داشتن کتاب یکی از برکات و فضائل حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها) است، گفت: امام راحل در وصیتنامه سیاسی الهی خود به آن اشاره کردند، فرمودند؛ ما مفتخریم که کتاب حیات‌بخش یا همان قرآن از ائمه معصوم ماست، ما به مناجات شعبانیه و صحیفه سجادیه این زبور آل محمد و صحیفه فاطمیه که کتاب الهام شده از جانب خداوند تبارک و تعالی به زهرای مرضیه است از ماست.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: در کتاب صحیفه فاطمیه تمام حوادث تا روز قیامت آمده است، پس داشتن کتاب خودش یک کرامت و فضیلت است، کرامت کتاب هم به نویسنده، محتوا و هم ختم و پایان کتاب است، مفسرین برای کتاب کریم سه مشخصه انتخاب کرده‌اند اول اینکه نویسنده کتاب نویسنده باکرامتی باشد، دوم اینکه محتوای کتاب محتوای عالی، انسانی و اعتقادی و پیوند انسان با خدا را داشته باشد.

این مسئول در ادامه تاکید کرد: قرآن مجید میفرماید که خواندن و نوشتن فقط در راستای "ربک الاکرام" باید باشد، کتابی که به‌نام خدا آغاز شده باشد و محتوایش محتوای ارتباط بشر با خدا باشد، نویسنده‌اش همچون حضرت سلیمان با کرامت و باشخصیت باشد، کرامت کتاب به کرامت مولف، محتوا و سرآغاز با خداست، اینها مولفه‌های یک کتاب کریم است و آثارش آثار فراوانی خواهد بود‌.

وی ضمن تقدیر از فعالان حوزه پژوهشی طلاب مدارس، اذعان داشت: امیدواریم بتوانیم در سایه قلم‌‌زنی به قدم‌زنی در مسیر رشد بشریت کمک کنیم، تا مشکلات جامعه ما در حوزه اقتصاد، فرهنگ، تبلیغات، رسانه و مجازی برطرف شود؛ امروز هر قلم و قدمی که در راستای تقویت انقلاب اسلامی به‌کارگیری شود ضرورت و عبادتی بزرگ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار