نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیات‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۸ تولیدکننده قطعات خودرو در استان کرمانشاه فعالیت دارند، از مدیران کارخانه ایران خودرو خواست از ظرفیت تولیدکنندگان و شرکت‌های بومی تولیدکننده قطعات و سایر بخش‌ها استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳ 10 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمد رشیدی» در بازدید از کارخانه ایران‌خودرو صحنه به همراه «مهدی داداشی» نایب رئیس هیئت مدیره گروه‌ صنعتی ایران‌خودرو کشور با بیان اینکه کارخانه ایران‌خودرو صحنه بر خلاف تصورها فاز توسعه‌ای نیست بلکه فاز تکمیلی است، گفت: این کارخانه از مصوبات سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری است که تولید ۱۰۰ هزار خودرو در سال را در چشم‌انداز خود دارد که تاکنون حدود ۵۰ هزار تولید خودرو محقق شده است.

عضو هیات‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۸ تولیدکننده قطعات خودرو در استان کرمانشاه وجود دارد، تأکید کرد: انتظار داریم تامین قطعاتِ کارخانه بزرگ ایران‌خودرو از شرکت‌ها و تولیدکنندگان بومی استان باشد تا باعث ارزآوری و تولید ثروت برای استان شود زیرا محصولات با کیفیت این تولیدکنندگان باعث ارتقا کیفیت محصولات می‌شود.

رشیدی افزود: انتظار داریم که کارگاهِ پرس و اتاق رنگ در این کارخانه راه‌اندازی شود تا در فرایندِ تولید نقش اساسی داشته باشد و در مقابل نیز برای هزینه‌های حمل و نقل نیز صرفه اقتصادی داشته باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی همچنین استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، دستاوردها و توانمندی‌های این شرکت‌ها را در حوزه طراحی و توسعه قوای محرکه ضروری دانست و گفت: توجه به صادرات قوای محرکه و خدمات فنی و مهندسی، توسعه مراکز دانش محور با مرکزیت شرکت تحقیقات موتور ایران خودرو و ارائه مشاوره دانشی می‌تواند نقش مهمی در ارتقا کیفیت خودروهای این شرکت داشته باشد.

در حاشیه این بازدید، ساختمان بهداری این شرکت بنام شهید مدافع حرم فریدون احمدی افتتاح و از خانواده این شهید والامقام تقدیر به عمل آمد.

تاسیس ایران خودرو کرمانشاه برمبنای مصوبه سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ به کرمانشاه در دستور کار قرار گرفت و در نیمه اول امسال حدود ۱۸ هزار خودرو در این شرکت تولید شد.

پروژه ایران خودرو صحنه از سال ۹۴ کلید خورد و در سال ۹۶ با ظرفیت تولید ۱۲۰ دستگاه خودرو به بهره برداری رسید. هم اکنون ۵۸۰ نیروی کار در این شرکت تولیدی مشغول به کار هستند و همچنین تولید خودروهای آپشنال با امکانات (مانیتور، رینگ آلمینیومی، سنسور باران چراغهای جلو و برف پاک کن، نمایشگر باد لاستیک ها و ...) با کلاس های Xu۷ , Xup , Tu۵ را از ابتدای سال ۱۴۰۱ در دستور کار خود قرار داده است.

کارخانه ایران خودرو کرمانشاه سوم مرداد ۹۶ با حضور معاون اول رییس جمهوری و وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت و مسوولان محلی در نزدیکی شهر صحنه افتتاح شد.

سالانه حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو پژو پارس در کارخانه ایران خودرو صحنه تولید می شود.

شهرستان صحنه با ۷۷ هزار نفر جمعیت در ۵۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار