رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از اعلام آمادگی بنیاد برکت برای مشارکت در تامین سرمایه ثابت و در گردش طرح ها و واحدهای تولیدی این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 07 October 2015
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از اعلام آمادگی بنیاد برکت برای مشارکت در تامین سرمایه ثابت و در گردش طرح ها و واحدهای تولیدی این استان خبر داد.
به گزارش تابناک ایلام، یارالله نصیری روز چهارشنبه در نشست توجیهی نحوه همکاری مدیران واحدهای تولیدی استان با بنیاد برکت اظهار کرد: بنیاد برکت در راستای تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، با شرایط کاملا مناسب و به صورت اشتراکی در تامین منابع ریالی مورد نیاز طرح ها و واحدهای تولیدی استان مشارکت می کند.

وی افزود: نحوه شراکت بنیاد با صاحبان صنایع به نسبت 49 درصد سهم بنیاد و 51 درصد سهم سهامداران شرکت ها با هدف واگذاری امور مدیریتی به خود مجریان طرح ها بوده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ادامه داد: از مهمترین مزایای این طرح شریک شدن بنیاد برکت در سود و زیان این واحدها است که این امر نقطه بسیار مثبت ، قابل توجه و امید بخشی است که تاکنون بی سابقه بوده است.
نصیری به نحوه پرداخت منابع مورد نیاز اشاره کرد و گفت: صاحبان صنایع به دو صورت نقدی و غیر نقدی می توانند فعالیت شراکتی خود را به اجرا گذارند.
وی تاکید کرد: این منابع به مدت پنج سال در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد و سپس در پایان این دوره ارزش گذاری خواهد شد و مدیر واحد صنعتی موظف است به میزان 49 درصد ارزش سرمایه گذاری جدید شرکت در قالب اقساط در مدت سه سال به بنیاد برکت پرداخت نماید.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام افزود: این شرایط تنها مختص واحدهای صنعتی موجود نبوده بلکه تامین منابع ریالی طرح های صنعتی و معدنی در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی بالا نیز امکان پذیر است.
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع مالی بانک ها و کاهش شدید توان وام دهی سیستم بانکی و لزوم توجه به روش های تامین مالی جدید، یکی از برنامه های این سازمان برای توانمند سازی سرمایه گذاران بومی و تامین منابع مورد نیاز واحدهای موجود و طرح های در دست اجرا، جلب و مشارکت و استفاده از توان سازمان های توسعه ای پ، سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه ای بزرگ است.
نصیری یادآور شد: قطعا این مهم در افق بلند مدت باعث ایجاد رونق در بخش صنعت و معدن خواهد شد./ج

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار