معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:
معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات بر توانمندی تبریز به جهت تبدیل شدن به قطب انیمیشن کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹ 07 October 2015

به گزارش تابناک تبریز ، نصرالله جهانگرد در اولین «جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه تبریز» بر لزوم افزایش سرمایه گذاری های دولتی و غیر دولتی در حوزه IT وICT تاکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه سرمایه گذاری هایی که در استان های مختلف کشور در این حوزه انجام شده ، توانسته است بیش از تهران به نتایج مطلوب و مدنظر دست یابد.

وی با بیان اینکه تبریز توانمندی لازم برای تبدیل شدن به قطب انیمیشن کشور را داراست ادامه داد: با اتخاذ سیاست های لازم برای جذب هرچه بیشتر بخش خصوصی، دستیابی به این مهم هموارتر می شود.

جهانگرد با تقدیر از فعالیت های دانشگاه هنر اسلامی تبریز در زمینه های مختلف گفت: این دانشگاه در چند رشته مهم هنرهای دیجیتالی، پیشرو سایر دانشگاه های کشور است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم توجه تمامی دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و دانشگاه ها به امر اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد: دانشگاه ها باید مهارت آفرین و کار آفرین باشند و فعالیت های خود را منحصراً در آموزش صرف نکنند.

جهانگرد ادامه داد: با توجه به گسترش روز افزون تکنولوژی و توسعه دامنه فضای مجازی، باید سعی کنیم که حرکت منفعلانه نداشته و بیش از پیش برای حیات در جهان، فعال باشیم.

وی تصریح کرد: توجه بیش از پیش به حوزه فناوری اطلاعات می تواند ارزش افزوده خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: حوزه کشاورزی در ایده آل ترین شرایط می تواند 11 درصد ارزش افزوده و 17 درصد اشتغال داشته باشد. حوزه صنعت، 40 درصد ارزش افزوده و 35 درصد اشتغال و حوزه خدمات می تواند 50 درصد ارزش افزوده و 48 درصد اشتغال را برای کشور رقم بزند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران باید جایگاه اول اقتصادی، علمی، فناوری را در منطقه با حفظ هویت های اسلامی و انقلابی داشته باشد.

جهانگرد با تاکید مجدد بر لزوم توجه بیش از پیش به توسعه اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: هر چند مولفه های نظری اقتصاد دانش بنیان در کشور به خوبی تا کنون تبیین شده است ولی در اجرای آن هنوز به نتایج مطلوب و مدنظر خود دست نیافته ایم.

یادآور می شود «اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه تبریز» به مدت دو روز از 15 مهر ماه با برگزاری نشست های فنی ، هنری و تخصصی و شناسایی آثار برگزیده در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :