کد خبر: ۱۰۷۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ 14 November 2022

آبگیری به موقع از بارندگی های پاییزی و مدیریت آب آب‌بندان ها در مازندران از آن جهت مورد تاکید همه کارشناسان و حتی شالیکاران است که به ازای هر هکتار آب بندان تا پنج هکتار از اراضی شالیکاری مشروب می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شرکت آب منطقه ای مازندران به صورت رسمی اعلام کرد که امسال با توجه به خشکسالی دو سال اخیر، سال چندان خوبی در حوزه آب نداشته باشیم ، اما در عین حال همکاری و مشارکت در مدیریت بر مصرف آب را عاملی برای عبور از خشکسالی اعلام کرد.

شرکت آب منطقه ای مازندران نمونه مدیریت بر مصرف آب برای عبور از خشکسالی را در سال گذشته عنوان کرد ،یعنی طبق آمار مجموعا در فصل زراعی گذشته ۶۰۰ میلیون متر مکعب کمبود آورد آب وجود داشت که می‌توانست منجر به کاهش ۵۰ هزار هکتاری عملکرد شود. اما با همکاری کشاورزان و بهره برداران و همچنین اجرای برنامه‌های فنی و مدیریتی در نوبت‌بندی توزیع آب، میزان خسارت ناشی از کم‌آبی در حد ۱۰۰ هکتار باقی ماند.

کارشناسان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای مازندران  یکی از راهکارهای مورد تاکید برای عبور از خشکسالی را مدیریت ذخیره و مصرف آب آبندان ها عنوان می کنند، یعنی با برداشت زودتر ماهی‌ها از آب‌بندان، شاهد آبگیری زودهنگام آب‌بندان‌ها باشیم. در عین حال لایروبی آب‌بندان‌ها و بهسازی سردهانه‌ها نیز نکاتی هستند که نیاز به اجرای آن‌ها احساس می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار