رییس اتحادیه مشاوران املاک استان قم گفت: در ۷ ماهه امسال در مقایسه با پارسال معاملات املاک در شهر قم ۲۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶ 13 November 2022

به گزارش تابناک قم، رییس اتحادیه مشاوران املاک استان قم در همایش اموزشی مشاوران املاک قم در اتاق اصناف قم گفت: در ۷ ماهه امسال معاملات ملکی نسبت به پارسال ۲۵ درصد کاهش یافته است گفت: در همین مدت اجرا بها مسکن نیز نسبت به پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 مرتضی محمدی از افزایش بی ضابطه تعداد بنگاه‌های معاملات املاک استان قم انتقاد کرد و افزود: در قم ۱۸۵۰ بنگاه معاملاتی با پروانه فعال هستند و حدود ۳۰۰ بنگاه معاملات املاک نیز به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کنند که لازم است اقدامات لازم برای دریافت مجوز و پروانه لازم را دریافت کنند.

وی از مردم خواست برای انجام معاملات ملکی خود به مشاوران املاک مجوز دار مراجعه کنند تا دچار آسیب‌های قانونی ناشی از معامله با مشاوران املاک بدون پروانه نشوند.

مسئول بازرسی اتحادیه مشاوران املاک قم نیز با اشاره به اینکه مشاوران املاک غیر مجازی که در حال فعالیت هستند در حال شناسایی و پلمپ شدن هستند گفت: بازرسی‌ها از بنگاه‌های املاک به صورت مداوم در حال انجام است و امسال تاکنون ۵۰ بنگاه معاملاتی غیر مجاز در شهر قم پلمپ شده است.

 حسین نراقی زاده افزود: از همشهریان درخواست داریم که برای انجام معاملات ملکی خود به بنگاه‌های املاک با مجوز مراجعه کنند و از انجام معامله با املاک بدون مجور و پروانه پرهیز کنند.

مسئول کمیسیون آموزش اتحادیه اصناف نیز با اشاره به اینکه در این همایش آموزشی نکات و اطلاعات لازم در زمینه‌های مالیات بر ارزش افروده، قرداد نویسی، پول شویی، مسائل قانونی مرتبط با تعزیرات حکومتی به افراد حاضر در همایش ارائه می‌شود تا سطح دانش و اطلاعات آنان ارتقا یابد.

محمد ناصر هاشمی نژاد افزود: در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد از مشاوران املاک شهر قم بدون دریافت مجوز از اتحادیه درحال فعالیت هستند که باید با مراجعه به اتحادیه مجوز‌های قانونی لازم را اخذ نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار