رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برگزاری اجلاسیه شهدای جهاد سازندگی در تاریخ ۱۹ آبان ماه خبر داد
کد خبر: ۱۰۷۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 08 November 2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش تابناک قم، محمد رضا حاجی رضا در نشست خبری اجلاسیه شهدای جهاد سازندگی عنوان کرد: جهاد سازندگی با پیروزی انقلاب اسلامی و و تدبیر امام خمینی (ره)، نقشی که به عهده داشت را به خوبی عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: نهادهایی مانند، بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی و... که بعد از انقلاب اسلامی و به دستور امام خمینی (ره) شکل گرفتند نقش و جایگاه پررنگی داشتند و امروز هم در جامعه اثرگذار هستند.

وی با اشاره به اینکه جهاد سازندگی کارنامه پر برکتی در محرومیت زدایی در روستاها دارد، بیان کرد: با شروع جنگ این نگاه جهادی به جبهه‌ها آمد و در حوزه مهندسی جنگ و پشتیبانی جنگ فعالیت کرد.

حاج رضا ادامه داد: شبکه پشتیبانی که در زمان جنگ توسط جهاد و به صورت مردمی شکل گرفت در جمع‌آوری کمک‌های مردمی، نظام مند کردن و توزیع آن‌ها به خوبی عمل کرد همچنین در حوزه مهندسی جنگ نیز نقش پررنگی را ایفا کرد که به خوبی بازگو نشده است.

وی با بیان این که گردان ۱۹ حضرت معصومه (س) جهاد قم در دوران دفاع مقدس در هشت عملیات از جمله خیبر، کربلا ۷، کربلا ۲، والفجر ۹، فتح ۵، نصر ۱ و بیت المقدس ۲ به صورت مستقیم حضور داشته است، تصریح کرد: نقطه عطف فعالیت‌های این گردان در کربلای ۷ بوده است که به صورت مستقیم پشتیبانی عملیات به عهده قم بوده است که هر سال ۱۲ اسفند ماه به مناسبت این عملیات یادواره شهدا برگزار می‌کنیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه در این عرصه ۶۰ شهید، ۴ آزاده و ۵۳۷ جانباز تقدیم نظام و انقلاب و مردم کرده‌ایم، بیان کرد: از آذرماه به صورت جدی فعالیت‌ها برای کنگره شهدا آغاز شد و در راستای آن چندین کمیته شروع به فعالیت کردند.

وی گفت: تهیه ۹ کتاب از خاطرات فرماندهان و عملیات سازمان جهاد، برگزاری سه یادواره با حضور خانواده شهدا، برگزاری پنج برنامه مهمانی لاله‌ها، برگزاری نمایشگاه فعالیت جهادسازندگی در دفاع مقدس، ساخت ۱۰ فیلم مستند با عنوان خاک و افلاک، ساخت برنامه خاطرات ایثارگر جهادی، برگزاری نگارخانه اسناد و برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم از جمله اقدامات انجام شده در راستای کنگره شهدا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان این که این کنگره به دنبال انتقال فرهنگ شهدا به جامعه است، یادآور شد: اجلاسیه شهدای جهاد سازندگی پنجشنبه ۱۹ آبان ماه همزمان با نماز مغرب و عشا در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار