نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: آژانس بیش از هر کسی از میزان همکاری ایران مطلع است و می داند همراهی ایران در چه موضوعاتی بوده بنابراین لازم نیست کشوری مانند عربستان که دچار استبداد داخلی است، اقدامات خلاف شئونات انسانی انجام می دهد، از هیچ اصول انسانی پیروی نمی کند و قاعده اخلاقی در نظام سیاسی را رعایت نمی کند برای کشوری که مهد تمدن، فرهنگ و بسیاری از ویژگی های سیاسی و اخلاقی است تعیین تکلیف کند.
کد خبر: ۱۰۷۳۲۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 22 October 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی با تاکید بر اینکه ایران به آژانس بین المللی انرژی اتمی بدهکار نیست، گفت: ایران بیشترین همکاری را با آژانس داشته و بیش از حد، با این نهاد بین المللی همکاری و همراهی داشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: برخی کشورهای منطقه ای به ویژه عربستان از چه جایگاهی برای ایران تعیین تکلیف و تهران را مکلف به همکاری با آژآنس می کنند؟ عربستان در گیر مشکلات داخلی است، بیشترین اقدامات ضد حقوق بشر را در این کشور شاهد هستیم و هم‌پیمانان ریاض عموما سلطه گرانند که به واسطه نفوذ در این کشور شاهد ظلم مضاعف در منطقه هستیم.

وی اظهار داشت: آژانس بیش از هر کسی از میزان همکاری ایران مطلع است و می داند همراهی ایران در چه موضوعاتی بوده بنابراین لازم نیست کشوری مانند عربستان که دچار استبداد داخلی است، اقدامات خلاف شئونات انسانی انجام می دهد، از هیچ اصول انسانی پیروی نمی کند و قاعده اخلاقی در نظام سیاسی را رعایت نمی کند برای کشوری که مهد تمدن، فرهنگ و بسیاری از ویژگی های سیاسی و اخلاقی است تعیین تکلیف کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: عربستان به جای ورود به رابطه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، مشکلات داخلی خود را بر طرف و برای مردم ش فضای بازتری فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار