مدیر زندان مرکزی تبریز گفت: امسال ششمین زندانی محکوم به قصاص نفس با گذشت اولیای دم در تبریز زندگی دوباره یافت.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۱ 19 October 2022

به گزارش تابناک تبریز، ابراهیم اکبریان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نتایج خوشایند جلسات صلح و سازش که با مددکاران و اعضای شورای حل اختلاف زندان و گروه اخذ رضایت زندان مرکزی برگزار می شود، اظهار کرد: در این نشست خود مددجو و شاکیان پرونده در محل سالن جلسات حضور پیدا کردند و در حالی که مقام قضائی، اولیای دم و مسئولین ذیربط برای اجرای حکم قصاص آماده بودند اعضای گروه اخذ رضایت با انجام مداخلات مددکارانه و ارائه مشاوره، اولیای دم را به مصالحه و گذشت دعوت کردند.

وی افزود: اولیای دم با لحاظ اظهار ندامت و پشیمانی زندانی در نهایت، رضایت خود را اعلام و شاهد نجات این فرد در پای چوبه دار و بازگشت به زندگی مجدد شدند که موجی از شادی و شعف ناشی از نجات یک انسان حکم فرما شد. 

 مدیر زندان مرکزی تبریز گفت :در راستای اقدامات حمایتی برای محکومین قصاص  از ابتدای سال تا کنون ۶ نفر از زندانیان محکوم به قصاص با پیگیری و رایزنی های های مسئولین زندان و گروه اخذ رضایت مددکاری و شورای حل اختلاف زندان مرکزی تبریز از مجازات قصاص رهایی یافته اند.

اکبریان با اشاره به دستورالعمل های مربوطه افزود: آموزه های دینی ما به ترویج فرهنگ عفو ، گذشت و آثار ارزشمند این حرکت الهی در تلطیف فضای جامعه تاکید فراوان دارد تا جایی که امیر المومنین(ع) در حدیثی فرموده اند؛ لذتی که در بخشش وجود دارد در انتقام نیست.

به گزارش تابناک تبریز، زندانی عفو شده سال ۱۳۹۴ در یک حرکت ناخواسته و برخواسته از هیجان و عدم کنترل خشم در نزاع و درگیری معمولی با مقتول مرتکب قتل شد و از همان موقع در حبس و انتظار اجرای حکم بود.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :