معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: مکانیزه نبودن پل‌های عابر پیاده از عوامل بالا بودن تصادفات در خیابان‌های شهری است.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 18 October 2022

به گزارش تابناک قم، مسعود طبیبی گفت: کمیته فنی ترافیک با دبیر شهرداری قم به‌صورت مرتب از ابتدای امسال  در حال برگزاری است.

او افزود: کلاس‌های آموزشی به‌صورت مرتب برای رانندگان پرخطر با همراهی پلیس راهور قم در حال انجام بوده که تاکنون بازخورد‌های بسیار مطلوبی از آن‌ها حاصل‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به آرام‌سازی ترافیک در محیط‌های شهری می گوید: اولویت آیین‌نامه جدید ترافیکی کشور، بر آرام‌سازی ترافیکی و تنگی معابر بوده که باید فرهنگ‌سازی مناسب با آن انجام شود.

او با بیان اینکه طبق آمار، تعداد تخلفات رانندگی در قم با تصور اشتباه بر اینکه پلیس حضور میدانی ندارد، در ساعات شب بیشتر از روز است، ادامه داد: یکی از راهکار‌های اصولی در کنترل رانندگان پرخطر، نصب جی‌پی‌اس، در خودرو‌های این افراد با دستور قضایی در یک بازده زمانی دو تا چهارماهه برای اصلاح فرهنگ رانندگی در بین این افراد حادثه‌ساز است.

طبیبی با تأکید بر استفاده شهرداری از سامانه‌های هوشمند ثبت تخلف گفت: برخی از نیوجرسی‌های نصب‌شده در محور‌های شهری نیز نیازمند بازنگری و اصلاح هندسی برای کاهش آمار تصادفات است.

او با اشاره به مشکلات ترافیکی و حادثه‌خیزی بلوار غدیر گفت: به‌جای پراکنده‌کاری در اجرای معضلات ترافیکی، بهتر است یک محور حادثه‌خیز به‌صورت تمام‌عیار مورد اصلاح و بهبود قرار بگیرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه اجرای یک مسیر ویژه موتورسیکلت در یکی از محور‌های قم در دستور کار شهرداری قرار دارد، گفت: مکانیزه نبودن پل‌های عابر پیاده از عوامل بالا بودن تصادفات این افراد در خیابان‌های شهری است.

او با اشاره به برنامه شهرداری برای افزایش تقاطع‌های چراغ‌دار گفت: به ازای هر ۵ کیلومتر کاهش سرعت، ۲۰ درصد از تعداد تصادفات کاسته می‌شود.

طبیبی با انتقاد از عدم رعایت فاصله طولی ۲ ثانیه‌ای گفت: شهرداری قم در نظر دارد تا با موافقت شورای ترافیک کشور، دوربین‌هایی جهت تخلف در این زمینه را راه‌اندازی و به‌عنوان یک ابتکار جدید از آن استفاده نماید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به‌ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز می گوید: به خاطر شناور بودن این نقاط باید از تجربه‌های علمی و موفق در رفع آن‌ها برای کاهش تصادفات استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار