کد خبر: ۱۰۷۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵ 17 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

داشتن درختچه زینتی، گلخانه خانگی و گل و گیاه روحیه لطیف آدمی را نوازش می دهد، فضای بصری زیبایی به محیط می دهد.

مسئول آموزش حوزه معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: هرس میزان قابلیت گیاهان زینتی را برای زینتی بودن آنها افزایش می دهد و مشخص می کند که کدام بخش از این گیاهان زینتی می باشد (گل، ساقه، پوست، میوه و شاخ و برگ).

وی با بیان اینکه در انتخاب گیاه باید دقت زیادی بخرج داد و به مواردی مانند فضا،مکان کاشت،اقلیم،کارایی، آب و هوای منطقه و شکل مورد دلخواه از گیاه توجه نمود، افزود: درختچه هایی که بطور طبیعی دارای شکل آبشاری گرد می باشند هرگز به شکل یک پرچین منظم در نمی آیند. یک گیاه مخروطی بلند را می توان همانند یک درخت در زیر خطوط برق نگه داشت.

حمید امیری فرد می گوید: یک درخت با تاج گرد را می توان با توجه موقعیت و مکان آن تربیت کرد. انتخاب گیاه مناسب برای یک منطقه می تواند باعث صرفه جویی در هرس شود و همچنین زیبایی ذاتی آن گیاه را افزایش می دهد.

شکل طبیعی یک گیاه را می توان از طریق هرس و تربیت مداوم، فرم داد، اما یک گیاه زینتی فقط به عنوان یک گیاه زینتی بکار می رود. چنین گیاهی به علت زیبایی ذاتی که دارد، در فضاهای سبز بکار می رود. هرس فقط می تواند به گیاه کمک کند تا بتواند در بهترین حالت خود قرار بگیرد.

هرس و فرم دهی درختان و فضای سبز برای شکل ظاهری مناسب آنها و ایجاد فضای بسری تاثیر زیادی دارد.

  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار