بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی با آغاز رقابتهای مرحله استانی در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد، شروع به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲ 16 October 2022

«محمدرضا آخوندی» معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مراسم افتتاح مرحله استانی این دوره از جشنواره در یزد، یکی از حقوق اصلی کودکان را قصه و قصه گویی عنوان کرد و گفت: شاید این سوال در این عصر و زمانه، با توجه به هجوم امواج ابررسانه‌ای پیشرفت علم و ارتباطات چه نیازی به قصه است؟ اغراق نباشد که بگوییم آینده دنیا را قصه‌گویی رقم می زند.

وی ادامه داد: در واقع دنیای بی‌قصه، دنیای بی رحم و غیرقابل تحملی است و این قصه است که دنیای خشن امروز را تحمل پذیر می‌کند چرا که دور شدن از قصه‌ها، دور شدن از اصل و شناسنامه و هویت اصلی خودمان است و متاسفانه بی هویتی و احساس بی ریشگی، بیماری خطرناک نسل امروز است که داروی این بیماری، قصه و قصه‌گویی است.

آخوندی با اشاره به این که قصه‌ها مرزهای هویتی یک کشور هستند، یادآور شد: قصه‌ها، سند و شناسنامه یک ملت هستند. امروز متاسفانه بچه‌های ما از گذشته خود دور شده‌اند لذا قصه‌گویی نوعی تولید ارزش است چون که قصه، سرمایه ملی یک جامعه است و در طول تاریخ، این قصه و قصه‌گویی است که باعث شکل گیری آیند انسان ها بوده است.

داور بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی با بیان این که قصه‌ها مرزهای نامرئی یک کشور هستند، گفت: قصه گویی جهان مشترک و گفت و گوی تمام انسان هاست و ما باید این زبان را ترویج دهیم.

آخوندی با بیان این که اگر جامعه امروز بی هویتی دارد به این علت است که ذهن جامعه خالی از قصه هاست، تصریح کرد: ما به عنوان قصه گو و قصه‌دوست، نقش بزرگی در حفظ حرمت جامعه داریم و چه خوب است که والدین و مربیان نیز برای بچه‌ها قصه بگویند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار