پانزدهم اُکتبر (برابرِ با ۲۳ مهر) روز جهانی زنان روستایی:
در کشورهای در حال توسعه، "زنان ۴۲ درصد نیروی کار کشاورزی را تشکیل می‌دهند و تولید بخش اعظم غذای مصرفی جامعه‌ی خود را بر عهده دارند که از این نظر، سهم مهمی در تعیین امنیت غذایی ایفا می‌کنند
کد خبر: ۱۰۷۲۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ 15 October 2022

به گزارش تابناک مازندران ، پانزدهم اُکتبر (برابرِ با ۲۳ مهر) روز جهانی زنان روستایی است .

بر اساس این گزارش ، زنان، نصف جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و نقش مهمی در سرپرستی از خانواده‌های خود بر عهده دارند.

پیام اصلی "روزِ جهانی زنان روستایی"، حمایت از زنان روستایی به عنوان یکی از بهترین راه‌های بدست آوردن دسترسی پایدار به منابع غذایی و مبارزه با فقر اعلام شده است.

"روز جهانی زنان روستایی "یک رو زقبل از"روز جهانی غذا" که در ۱۶ اکتبر (برابرِ با 24 مهر) تعیین شده، تا به این ترتیب بر جایگاه مهم زنان روستایی در تأمین غذای جمعیتِ کثیری از مردم کره زمین تأکیدکند.

هدف این روز پرداختن به "نقش و تأثیر زنان روستایی، خصوصأ زنان بومی در بهبود وضع کشاورزی و توسعه‌ی روستایی، افزایشِ امنیت غذایی و مبارزه با فقر روستاها" است. زنان روستایی در کشورهای توسعه یافته و در حالِ توسعه، نقش و جایگاه مهمی دا رند که در شکلِ تولید محصولات، مراقبت از دام، تأمین غذا، آب و سوخت برای خانواده، همکاری در فعالیت‌های بیرون از زمین و زراعت به منظور تنوع بخشیدن به فعالیت‌های اقتصادی خانواده نمود می‌یابد و به علاوه زنان روستایی، بخش عمده‌ی مسئولیت مراقبت از کودکان، سالمندان و اعضای بیمار خانواده را نیز به عهده دارند.

در کشورهای در حال توسعه، "زنان ۴۲ درصد نیروی کار کشاورزی را تشکیل می‌دهند و تولید بخش اعظم غذای مصرفی جامعه‌ی خود را بر عهده دارند که از این نظر، سهم مهمی در تعیین امنیت غذایی ایفا می‌کنند.

زنان روستایی برای فعالیت خود نیازمند دسترسی به منابع طبیعی و مالی هستند و توجه به این واقعیت که ۷۶درصد فقر مطلق جوامع، مربوط به محیط‌های روستایی است، اطمینان از این دسترسی را به یکی از دغدغه های مسئولین و فعالان در این روز بدل می‌کند.

منتقدان در ایران می‌گویند که این روز زیر سایه‌ی برنامه‌های سیاسی قرار گرفته و به فراموشی سپرده شده است!

حسینعلی مهجوری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار