مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حریق یک دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری حمل بنزین در بزرگراه آزادگان در شمال کلانشهر اصفهان، با حضور نیروهای آتش‌نشانی مهار شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰ 08 October 2022

منصور شیشه‌فروش افزود: این آتش سوزی ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه امروز گزارش و با حضور تیم‌های آتش نشانی شهرستان شاهین شهر اطفا شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ترافیک در این بزرگراه برطرف شده است، اظهار داشت: این حادثه بدلیل برخورد تانکر حمل سوخت با یک دستگاه خودروی پژو رُخ داد که در جریان آن هر ۲ خودرو در آتش سوختند و ۳۰ هزار لیتر سوخت بنزین نیز از بین رفت.

شیشه‌فروش با تاکید براینکه این حادثه خسارت جانی نداشت، اضافه کرد: تانکر یاد شده، بنزین را از انبار نفت شهید محمد منتظری واقع در بزرگراه آزادگان، بارگیری کرده و به مقصد قم در حال حرکت بود.

وی با بیان‌اینکه روزانه حدود یکهزار و ۲۰۰ تانکر سوخت از این انبار به ۱۴ استان ارسال می‌شود، خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته نیز گاهی شاهد وقوع چنین حوادثی در این محور بودیم به همین دلیل بر رعایت آیین‌نامه حمل و نقل مواد سوختی و خطرناک تاکید می‌شود.

اواخر شهریور امسال نیز واژگونی یک دستگاه تانکر حامل سوخت گاز مایع(LPG) در بزرگراه آزادگان در شمال کلانشهر اصفهان و روبه‌روی پالایشگاه به مسدود شدن مسیر رفت این بزرگراه مُنجر شد.

شیشه‌فروش گفت: همچنین با توجه به اینکه اصفهان، چهارراه ارتباطی در مرکز کشور است، در برخی از موارد شاهد بروز چنین حوادثی برای تانکرهایی که از استان‌های دیگر وارد اصفهان می‌شوند، هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: به شرکت نفت و همه شرکت‌های حمل مواد شیمیایی و سوختی تاکید شده است که الزامات ایمنی و آیین نامه حمل و نقل مواد خطرناک را بطور کامل رعایت کنند تا از بروز چنین حوادثی پیشگیری شود. 

وی تصریح کرد: شرکت‌های حمل و نقل مُلزم به رعایت الزامات ایمنی حمل و نقل مانند داشتن گواهینامه‌های سلامت و ایمنی راننده و استانداردهای ایمنی که از سوی پلیس به آنها اعلام شده است، هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار