مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در استان قزوین قریب به ۳۰ هزار فرد بی سواد وجود دارد که این آمار در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال است.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 06 October 2015
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری شبستان، سالار قاسمی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری ما بین معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش و شورای عالی استان بیان کرد: از زحمات و تلاش های شورای عالی استان، فرمانداران، بخشداران، شهرداران و شورای شهرهای استان برای همراهی و همدلی در بازگشایی مدارس و همچنین کمک های شایان به مدارس محل حوزه خود تشکر و قدردانی می کنیم.
وی افزود: یکی از نگرش ها در آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت دستگاه های مختلف و تعامل آموزش و پرورش با آنها است، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند برنامه های حوزه تعلیم و تربیت را پیش ببرد بلکه نیازمند مساعدت و همدلی همه دستگاه ها و نهادها هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به خدمات و برنامه های دولت تدبیر و امید و نیز مقام عالی وزارت خاطر نشان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین قریب به 20 تفاهم نامه همکاری با ادارات کل استان از قبیل ورزش وجوانان، محیط زیست و غیره منعقد کرده است و در سطح وزارتخانه نیز دکتر فانی وزیر محترم با سایر وزرا تفاهم نامه هایی را به امضا درآوده اند که مبین همکاری و تعامل اکثریت دستگاه ها با وزارت آموزش و پرورش است.
وی تصریح کرد: عقد تفاهم نامه همکاری مابین معاونت سوادآموزی و شورای عالی استان در راستای پیشبرد برنامه های حوزه سوادآموزی استان و تحقق اهداف آن است، در استان قزوین قریب به 30 هزار فرد بی سواد وجود دارد که این آمار در سنین 10 تا 49 سال است، از کل آمار بی سواد استان 7 هزار  اولیای بی سواد هستند و تلاش آموزش و پرورش استان این است که آنان را در طرح های سوادآموزی که از طریق مدیران مدارس شناسایی کرده ایم شرکت دهیم.
قاسمی اضافه کرد: نگاه در عقد تفاهم نامه همکاری سوادآموزی، مبحث مادی و مالی نیست، بلکه خواستار مشارکت دستگاه ها در پیشبرد برنامه های سوادآموزی هستیم، جلسات سوادآموزی با نگاه انسداد مبادی بی سوادی و اجرای طرح بازمانده های از تحصیل است، اگر بخواهیم کار اساسی و مبنایی باشد باید به شورای شهرستان ها توجه ویژه ای شود، بخشداران و فرمانداران در شورای آموزش و پرورش نقش مؤثری دارند.
وی خاطر نشان کرد: در مبحث آموزش شهروندی نیز اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم باید آن کار متقابل باشد، باید در حوزه پیش دبستانی بیشترین جذب نوآموز را داشته باشیم که در این حوزه در سال گذشته جزو سه استان برتر کشور بودیم، در بحث فضا و مربی مشکلی نداریم اما در مبحث بسیار مهم کلاس های چند پایه نیازمند یاری هستیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خحاطر نشان کرد: باید در همه شاخص ها آموزش و پرورش استان قزوین جزو پنج استان برتر در کشور باشد، امید است با تلاش وکوشش به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار