همایش استانی ائمه جمعه گیلان با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری
کد خبر: ۱۰۶۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸ 07 September 2022

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور: منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با ائمه جمعه کشور باید با ارتقای کمی و کیفی خطبه‌های نماز جمعه تحقق یابد.

به گزارش تابناک گیلان ؛ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در سومین همایش استانی ائمه جمعه گیلان در سال ۱۴۰۱ که در حسینیه شاهد و ایثار رشت برگزار شد ، به منویات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ائمه‌های جمعه کشور اشاره کرد و گفت: ارتقای کمی و کیفی خطبه‌های نماز جمعه و نداشتن فعالیت اقتصادی ائمه جمعه از تذکرات و تاکیدات مهم است که باید به آن توجه و دقت بیشتری شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری افزود: مطالعه و بازنگری خطبه‌ها برای کیفی سازی شامل انتخاب موضوع، زاویه دید، استنادات، استنباط قوی، تحلیل دقیق و جذاب و خوش ساخت و استفاده از عبارت‌ها، واژه‌ها و ساختار، ارتباط قوی با مردم، پاسخگویی به شبهاتشان و جلب اعتماد از ضروریات و مهمترین وظایف ائمه جمعه است.

وی با اشاره به حساسیت در گفتار و رفتار ائمه جمعه، گفت: دشمنان و بدخواهان به دنبال بهانه و گرفتن خطا در خطبه‌ها به ویژه در وجه سلبی هستند تا با تعمیم دادن آن، افکار عمومی، شبکه، حاکمیت و رهبری را هدف قرار داده و به نظام ضربه بزنند که با هوشمندی و مطالعه باید مانع این رفتار شد.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه حق نماز جمعه به درستی ادا نشده است، افزود: در زمینه نماز جمعه باید علاوه بر مسئولان، دستگاه‌های فرهنگ ساز از جمله رسانه و صدا و سیما تلاش بیشتری کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان هم با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، گفت : امام جمعه سخنگوی انقلاب اسلامی است و همه ما وظیفه سنگین تبلیغ دین خدا را بر عهده داریم.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به سخنان امیرالمومنین علی (ع)، افزود : دژ سنگین دولت ما ، دین است و این یعنی ما باید خود را فدای دین خدا کنیم.

وی به ویژگی‌های مدیران در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: یک مدیر در نظام اسلامی باید اهل فهم و بصیرت و آنگاه اهل صبر و تحمل باشد که این نیازمند ارتقای ظرفیت است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان هم در این همایش در این همایش با منویات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ائمه‌های جمعه را بیان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی مطرح شدن نکته نظرات و مشکلات اولویت دار در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و تبادل نظر توسط امام جمعه‌های استان را از دیگر اهداف این همایش برای تعیین سیاست‌های کلی در سطح استان و کشور عنوان کرد.
در ادامه این نشست ائمه‌های جمعه به بیان نکته نظرات و مشکلات پرداختند و تبادل نظر کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار