مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ خادم در قرارگاه مشغول فعالیت خواهند بود، گفت: فعالیت این قرارگاه تا پایان صفر ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۶۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 07 September 2022

به گزارش تابناک قم، مهدی قربانی کرم ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فعالیت قرارگاه مردمی اربعین استان قم از پنجم صفر آغاز و میزبان زائران سالار شهیدان است، در این مدت زائران ایرانی می‌توانند 24 ساعت و زائران خارجی سه شبانه روز از خدمات این قرارگاه به صورت رایگان استفاده کنند.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: امسال با محوریت شبستان امام حسن عسکری در مسجد مقدس جمکران میزبان زائران حسینی هستیم، بیش از 4 هزار و 500 خادم در قرارگاه مشغول فعالیت خواهند بود.

وی گفت: کلیه زائران اربعین حسینی که در مسیر رفت و یا بازگشت از کربلای معلی در شهر مقدس قم حضور می‌یابند می‌توانند با مراجعه به مسجد مقدس جمکران برای دریافت خدمات از جمله اسکان و پذیرایی، پذیرش شوند.

قربانی کرم همچنین با اشاره به دیگر خدمات قرارگاه مردمی اربعین استان قم بیان داشت: ویزیت، درمان و دارو برای زائران اربعین حسینی مستقر در این قرارگاه رایگان است.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت‌گرفته زائران غیر قمی 24 ساعت در مسیر رفت و 24 ساعت در مسیر برگشت از خدمات این قرارگاه بهره می برند و زائران غیرایرانی سه روز می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در 5 روز نخست فعالیت قرارگاه مردمی اربعین استان قم بیش از 5 هزار زائر در این قرارگاه اسکان داده شدند و فعالیت این قرارگاه تا پایان صفر ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود 500 هزار نفر از زائران ایرانی و خارجی در این قرارگاه اسکان داده شوند.

قربانی کرم تصریح کرد: مسجد مقدس جمکران، مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان محل استقرار زائران خواهد بود و حداقل نیاز به یک و نیم‌میلیون پرس غذا داریم که انتظار می‌رود از کمک‌های مردمی در این بخش بتوانیم استفاده کنیم.

مسئول قرارگاه مردمی اربعین استان قم خاطرنشان کرد: سپاه قم نیز همراهی خوبی با قرارگاه داشته و همراه و همگام بوده است و در واقع پشتیبان قرارگاه بودند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار