مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان اردبیل گفت: با اتفاقات اخیر آل‌سعود اثبات کرده است که ناقض نص قرآن کریم است.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹ 05 October 2015

به گزارش خبرنگار مهر،حجت الاسلام عبدالله بیدار شامگاه یکشنبه در مراسم شام غریبان جانباختگان فاجعه منا از استان اردبیل تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم مکه مکرمه حرم امن الهی است؛ چراکه این شهر زادگاه پیامبر و قبله مسلمانان است.

وی افزود: با وجود تاکیدات مکرری که به اهمیت این شهر در دین اسلام شده آل سعود در فجایع مختلف اثبات کرده است که حق تولیت حرم امن الهی را ندارد و بی کفایتی اش بر همگان ثابت شده است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان با بیان اینکه آل سعود نه تنها افراد مومن نیستند بلکه انسان های منافقی هستند که به اسلام تظاهر دارند، متذکر شد: این در حالی است که باید جایگاه مکه و مسجد الحرام رعایت شود و افراد مومن و متعهد نسبت به متولی گری آن به کار گماشته شوند.

بیدار با تاکید بر اینکه آل سعود با نحوه مدیریت مکه احکام نص قرآن را نقض کرده است، تصریح کرد: در چنین برهه زمانی و با فجایع انسانی متعدد لازم است حرمین شرفین از دست آل سعود خارج شده و نسبت به نحوه مدیریت آن تجدید نظر شود.

وی تخریب آثار متبرک صدر اسلام را عملی زشت و غیر اسلامی دانست و تاکید کرد: اگر در این برهه اسلامی حکام اسلامی سکوت کنند مرتکب جرمی اساسی شده اند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان با اشاره به جنایات متعدد از کشتار مسلمانان در مراسمات حج ادامه داد: این جنایات کلکسیونی از بی کفایتی آل سعود است که در آخرین فاجعه در منا بیش از چهار هزار و ۴۰۰ نفر جان باختند.

وی تعداد حجاج کشته شده استان اردبیل را ۱۲ نفر عنوان کرد و افزود: بر خلاف برخی اظهارات بر اساس فتوای مراجع تقلید افرادی که در این حوادث جان خود را از دست داده اند، اعمال حجشان کامل و قبول شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار