مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تصویب سبد فرهنگی خانواده اتفاق خوبی ست که در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شد و در ایام هفته دولت پوستر آن رونمایی و طرح اجرا شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 03 September 2022

به گزارش تابناک رضوی، محمد حسین زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ضمن اعلام این خبر افزود: مهم‌ترین حسن سبد فرهنگی خانواده کمک به خانواده‌ها در حوزه فیلم، سینما، کتاب، تئاتر و رویدادهای فرهنگی بوده که با اعتماد کامل سراغ این محصولات بروند و دسترسی این محصولات در مرکز شهرستان ها نیز به مرور تسهیل خواهد شد.
حسین زاده ارتقاء مصرف سبد فرهنگی خانواده ها را با نگاه تربیت محور و خانواده محور و همچنین توسعه صحیح شاخص های فرهنگی استان و بهره مندی عادلانه و یکسان خانواده ها از امکانات و ظرفیت ها و توانمدیهای مراکز، موسسات فرهنگی و هنری، سینمایی و قرآنی را از اهداف این طرح برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب و ورود به دومین مرحله خودسازی ، جامعه پردازی، تمدن سازی و
گفتمان سازی بر مبنای هویت ایرانی و اسلامی و ارزشهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از رویکردهای مدنظر در این مصوبه است.
وی ادامه داد : توجه به اقتصاد فرهنگ و تقویت صنایع خلاق فرهنگی و فن آوری اطلاعات و فضای مجازی، ایجاد هم افزایی های فرهنگی با سایر دستگاههای فرهنگی و بهبود رفتارهای فردی و اجتماعی نیز در این طرح مدنظر می‌باشد .

حسین زاده توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی را از دیگر اهداف طرح خواند و گفت: این طرح در کشور بی‌بدیل و ابداع آن در خراسان رضوی بوده است.

لازم بذکر است اولین بسته سبد فرهنگی خانواده خراسان رضوی در چهار محور

کتاب، نمایش، فیلم و نوشت افزار ایرانی - اسلامی برنامه ریزی شده است.
فیلم هایی که در این سبد قرار گرفته است شامل: فیلم سینمایی بدون قرار قبلی، هناس، انیمیشن پسر دلفینی می‌باشد.
کتاب ها شامل : نشان حسن، همرزمان حسین و اعترافات غلامان است.
نمایش های چشمهایش، دلبسته و رویای صادقه نیز در این سبد در نظر گرفته شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار