تحقیقات نشان داده‌اند مصرف زرده تخم مرغ به صورت روزانه سبب کاهش‌ تری گلسیرید خون می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌­های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۶۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ 22 August 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: زرده تخم مرغ احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. کلسترول بد یا همان LDL سبب گرفتگی عروق قلب شده و احتمال سکته مغزی و قلبی را افزایش می‌دهد. نکته مهمی که اغلب از چشم افراد پنهان می‌ماند این است که کلسترول در اندازه‌های بزرگ و کوچک موجود است.زرده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی و امگا 3

طبق نظر دانشمندان و پزشکان، عامل اصلی گرفتگی عروق، ذرات کوچک کلسترول بد است. زرده تخم مرغ ممکن است سبب افزایش کلسترول در بعضی افراد شود ولی یکی از خواص موثر آن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی توسط افزایش ابعاد ذرات کلسترول است.

زرده تخم مرغ با افزایش سایز ذرات کلسترول بد، احتمال ابتلا به بیمارهای مرتبط به عروق قلبی را کاهش می‌دهد.

سلامتی چشم را افزایش می‌دهد

آنتی اکسیدان های موجود در زرده تخم مرغ به نام‌های لوتئین و زاگزانتین برای سلامت چشم اهمیت بالایی دارند و می‌توانند از آب مروارید جلوگیری کنند. مقدار این دو اکسیدان در زرده تخم مرغ به مقادیر بالا یافت می‌شود.

یکی از عواملی که سبب بروز سکته قلبی و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود، وجود مقادیر زیاد‌تری گلیسیرید در خون است.

اسیدهای چرب موجود در زرده تخم مرغ که به نام امگا ۳ شناخته می‌شوند، میزان‌تری گلسیرید خون را کاهش می‌دهند. مقدار امگا ۳ موجود در زرده تخم مرغ به نحوه تغذیه و پرورش مرغ ها مربوط است.زرده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی و امگا 3

تحقیقات نشان داده‌اند مصرف زرده تخم مرغ به صورت روزانه سبب کاهش‌ تری گلسیرید خون می‌شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

یکی دیگر از خواص ارزشمند زرده تخم مرغ برای پوست، از بین بردن جوش و آکنه است. زرده تخم مرغ به عنوان موثرترین روش درمانی خانگی آکنه شناخته می‌شود.

افرادی که از داشتن آکنه روی پوستشان رنج می‌ برندتاثیرات شگرف ماسک زرده تخم مرغ بر جوش‌های صورتشان را تایید می‌کنند.

پزشکان متخصص پوست مصرف ویتامین آ و استفاده از محصولات بهداشتی حاوی این ویتامین را راه­ حل مناسبی برای درمان آکنه می دانند.

زرده تخم مرغ نیز سرشار از ویتامین آ است، بنابراین، تعجبی ندارد که ماسک زرده تخم مرغ خواص درمانی مثل بهبود آکنه را دارد.

عوارض خوردن زیاد زرده تخم مرغ برای کبد چیستزرده تخم مرغ سرشار از مواد مغذی و امگا 3

همانطور که اشاره کردیم کبد این عضو هوشمند، قادر به کنترل و تنظیم میزان کلسترول بدن است. در صورتی که میزان مصرف کلسترول بالا باشد، کبد با کاهش کلسترول تولید شده این مقدار را کنترل می‌کند. تنها ممکن است در برخی افراد به دلایل ژنتیکی خوردن زیاد کلسترول سبب افزایش آن در خون شود. البته این مقدار نیز چندان زیاد نیست که باعث نگرانی شود.

برچسب ها: زرده تخم مرغ ، امگا 3
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار