اجتماع علمداران حسینی دوشنبه شب با حضور ۵۰۰ نفر از مداحان، شعرا، نوحه‌خوانان و جمعی از مسئولان فرهنگی و تبلیغی در حسینیه ثارالله یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷ 26 July 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، این اجتماع در آستانه ماه محرم حسینی توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی، کانون مداحان اهل بیت عصت و طهارت (ع)، شورای هیات‌های مذهبی و هیات رزمندگان اسلام در یزد با مداحی و سخنرانی برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: ماه محرم فرصتی است تا ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با استفاده از منابع دقیق در خصوص واقعه کربلا و عاشورا ابعاد قیام امام‌حسین (ع) را تبیین کنند.

حجت‌الاسلام محمد میرزامحمدی در این مراسم افزود: مداحان نقش الگویی دارند و باید از هر لحاظ در جامعه نمونه و رسالت دینی و انقلابی خود را انجام دهند و نسبت به جذب جوانان اقدام کنند.

وی اظهار کرد: تمامی مطالبی که ذاکران و مداحان برای ماه محرم استفاده می‌کنند باید منابعی موثق باشد تا بتوان از فرصت ماه برای تحقق اهداف الهی استفاده کرد.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: تبیین قیام درس‌آموز امام‌حسین (ع) در کربلا جزو وظایف اصلی ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که باید از آن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: حضرت امام‌حسین (ع) در حادثه کربلا همه هستی خود را وقف و فدای دین و ارزش‌های الهی، انسانی و بشریت کرد و باید فرهنگ عاشورا همیشه زنده بماند.

وی از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مداحان و ذاکران با همکاری تشکل‌ها و نهادها در یزد و مناطق تابعه استان در بخش‌های مختلف بر حسب ضرورت و شرایط کرونایی تشکر کرد و تداوم آن را خواستار شد.

در این مراسم معنوی به سوالات مداحان و ذاکران استان در حوزه ماموریت و وظایف پاسخ داده شد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت حدود یک هزار و ۵۰۰ مداح دارد.

منبع: ايرنا
برچسب ها: اجتماع ، مداحان ، مسئولان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار