مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اجلاسیه بزرگ هیأت های حسینی روز چهارشنبه ۵ مردادماه در همدان و حسینیه امام برگزار خواهد شد؛ قریب به یک‌سال است که در حال برنامه‌ریزی و تدارک این برنامه هستیم و از این اجلاسیه بزرگ میزبانی خواهیم کرد و بزرگ‌ترین رخداد هیأت‌های مذهبی در سطح استان همدان طی سال‌های اخیر همین برگزاری اجلاسیه بزرگ است و قطعاً هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی در سطحی بالا در دارالمومنین و دارالمجاهدین کشور برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۲ 25 July 2022
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: اجلاسیه بزرگ هیأت های حسینی روز چهارشنبه ۵ مردادماه در همدان و حسینیه امام برگزار خواهد شد؛ قریب به یک‌سال است که در حال برنامه‌ریزی و تدارک این برنامه هستیم و از این اجلاسیه بزرگ میزبانی خواهیم کرد و بزرگ‌ترین رخداد هیأت‌های مذهبی در سطح استان همدان طی سال‌های اخیر همین برگزاری اجلاسیه بزرگ است و قطعاً هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی در سطحی بالا در دارالمومنین و دارالمجاهدین کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش تابناک همدان، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری اظهار داشت: بزرگ‌ترین رخداد هیئت‌های مذهبی در سطح استان همدان طی سال‌های اخیر همین برگزاری اجلاسیه بزرگ است و قطعاً هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی در سطحی بالا در دارالمومنین و دارالمجاهدین کشور برگزار خواهد شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اشاره کرد: ۲۵۰۰ نفر از تهران و ۶ استان همجوار به این اجلاسیه به عنوان مهمان دعوت شده‌اند که آحاد متولیان امر هیات و عزاداری و نخبگان جزو لیست دعوتی‌ها هستند.


وی هدف از برگزاری این اجلاسیه را نشان دادن جایگاه ویژه خادمان خیمه امام حسین (ع) دانست و گفت: زیرا هیئت‌های حسینی بر پایه همکاری و مشارکت مردم اداره می‌شوند.


حجت‌الاسلام نظیری تاکید کرد: اگر ما هیأت‌های مذهبی را به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای اجتماعی در ایجاد تمدن اسلامی بدانیم و این موضوع را قلباً باور داشته باشیم تمدن‌سازی و تحول در فرهنگ ایرانی اسلامی ما از همین طریق صورت خواهد گرفت.

پذیرش حکومت جهانی امام عصر از مسیر و خیمه سیدالشهداء می‌گذرد

وی ادامه داد: اگر ما می‌خواهیم به آن جامعه مهدوی و آرمانی امام عصر (عج) برسیم و آماده ظهور حضرت و پذیرش حکومت جهانی امام عصر باشیم راه آن از مسیر و خیمه سیدالشهداء و امام حسین (ع) می‌گذرد.


این مقام مسئول مطرح کرد: خادمان و ارکان هیئت‌ها از اثرگذارترین عناصر در جامعه اسلامی محسوب می‌شوند که باید دیده بشوند و این افراد باید به عنوان انسان‌های بلندمرتبه در جامعه شناخته بشوند.


وی با اشاره به اینکه سلبریتی آن کسی نیست که فقط مخاطب دارد و حتی حرکتش در مسیر امام حسین نیست، افزود: سلبریتی آن کسی است که در راه رسیدن به اهداف اسلام تمام زندگی خود را وقف اسلام کرده است.

تجلیل از ۱۲۰ پیشکسوت هیأت‌های حسینی
حجت‌الاسلام نظیری بیان کرد: تجلیل از ۱۲۰ پیشکسوت هیأت‌های حسینی در اجلاسیه از تمام شهرستان‌های استان یکی از اقداماتی است که قرار است در این اجلاسیه جهت تکریم این افراد بزرگ انجام شود؛ از این تعداد، ۲۰ نفر مربوط به شهرستان همدان هستند و از هر شهرستان ۱۰ نفر مشخص شده است و تمام این موارد در دستور کار قرار دارد.


وی در ادامه این نشست عنوان کرد: ۱۰ رکن برای هیأت‌های حسینی وجود دارد که با آن‌ها ارزیابی میشوند که می‌توان به سطح مداح و سطح سخنران و هم‌چنین سطح عوامل اجرایی و دیگر ارکان لازم آن اشاره کرد و همه این افراد و خادمان نقشی اساسی و کلیدی و غیرقابل انکار در برگزاری مراسمات هیأت‌ها دارند؛ خدمت در هیأت‌ها اوج مقام و منزلت است و درجات بالایی دارد، کسی که از همه مقامش بالاتر است کفش‌دار می‌شود که نشان می‌دهد ارکان و ارزش‌ها در هیأت‌های ما چه قدر منزلت دارند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن ابراز خوشحالی از هم‌بستگی جامعه جوان و بزرگسال جامعه استان در برگزاری مراسمات منوط به سیدالشهدا، گفت: پیرغلامان و نوغلامان به صورت هم‌زمان در اجلاسیه حضور خواهند داشت و این اقدام نشان خواهد داد که این فرهنگ ارزشی نسل به نسل به اقشار مختلف جامعه انتقال داده می‌شود.


وی در رابطه با اهداف برگزاری مراسم‌های این چنینی مطرح کرد: یکی از اهداف و آرمان‌های برگزاری مراسم‌های ایام عزاداری محرم و در پی آن سخنرانی‌های داخل مراسم‌ها مطرح کردن بحث توجه به خانواده، جمعیت و فرزندآوری است که باید بگوییم بحث فرزندآوری دغدغه جدی و اصلی مقام معظم رهبری است که باید در همه‌جا با توجه به تاکیدات آن حضرت این موضوعات را مطرح کنیم؛ چندی پیش ستاد جمعیت جهت توجه هر چه بیش‌تر به بحث فرزندآوری بین دانشگاه علوم پزشکی همدان و اداره کل تبلیغات اسلامی استان در چند گروه مختلف تدوین شد و سعی کردیم در رابطه با خطراتی که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند و تاکیدات مقام معظم رهبری بر بحث فرزندآوری در راستای تشکیل جلساتی جهت پیدا کردن راهکارهای مناسب برای حل این مشکل گام برداریم.


حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی از آئین‌های کهن، سنتی و اصیل عزاداری استان همدان در اجلاسیه بزرگ ما به نمایش گذاشته خواهد شد؛ اهتزاز پرچم و حضور سیاه‌پوشان و بسیاری از موارد دیگر در اجلاسیه اجرا خواهد شد.


وی اشاره کرد: در گذشته یکی از اشتباهات مردم استان ما استقبال بسیار زود هنگام از محرم بود که تاکنون تلاش کرده‌ایم مردم زودهنگام مشکی‌پوش و عزادار نشوند و مراسمات مذهبی شادی و سرور ما در این بین نادیده گرفته نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار