تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی
کد خبر: ۱۰۵۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲ 24 July 2022

با حضور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از زحمات ۱۴ ماهه علی اوسط اکبری مقدم قدردانی و عیسی فرهادی به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد انزلی معرفی شد.

به گزارش تابناک گیلان ، آیین تکریم و معارفه رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور دکتر سعید محمد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.
مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این مراسم با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی از مناطق آزاد پر ظرفیت کشور محسوب می‌شود گفت: قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال-جنوب و ظرفیت مبادله کالا با کشور‌های حاشیه دریای خزر و اوراسیا از ظرفیت‌های ویژه این منطقه محسوب می‌شود که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
وی با انتقاد از عدم پرداخت به ظرفیت‌ها و فرصت‌های کریدور شمال-جنوب تصریح کرد که فعال سازی این مسیر ترانزیتی معطوف به رفع ۲ حلقه مفقوده در حال تکمیل و رفع است، افزود: سرعت بخشیدن به فرآیند تکمیل و اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریلی باعث رونق و افزایش حجم ترانزیت کالا از این مسیر می‌شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه پیگیری در خصوص واردات خودروی برقی اشاره کرد و گفت: از سال ۹۷ واردات خودرو در مناطق آزاد کشور ممنوع شده و با توجه به نیاز مناطق آزاد مجوز لازم از سوی دولت در حال اخذ شدن است تا بتوانیم در مناطق کیش و قشم خودرو‌های تمام الکتریکی وارد شود.
دکتر سعید محمد در ادامه به نقش حمایتی مناطق آزاد در افزایش فرصت فعالیت برای کسب و کار‌های دانش بنیان اشاره و تاکید کرد: با توجه به ابلاغ شعار سال از سوی مقام معظم رهبری فعالیت مناطق آزاد به سمت گسترش و پایداری کسب و کار‌های دانش بنیان سوق داده شده است و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان موفق در زمینه تولید و صادرات در مناطق آزاد فعالیت می‌کنند.
در ادامه این نشست مدیرعامل سابق سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور ایجاد مودت و همدلی در میان پرسنل سازمان گفت: از مهمترین دستاورد‌های این دوره گسترش بیش از پیش همکاری با فعالین بخش خصوصی و جوامع محلی است که توافق‌ها و تعاملات خوبی با سرمایه گذاران، تولیدکنندگان، بازرگانان و کسبه منطقه حاصل شد که خروجی آن رونق فضای کسب و کار است.
علی اوسط اکبری مقدم فعال سازی کریدور‌های بین المللی عبوری از منطقه آزاد انزلی را از مهمترین دستاورد‌های دوره مدیریت خود بیان کرد و افزود: هم اکنون دو بندر انزلی و کاسپین با ۲۱ پست اسکله فعال با ظرفیت تخلیه و بارگیری افزون بر ۱۲ میلیون تن کالا در محدوده منطقه وجود دارند.
وی با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی در حوزه عفاف و حجاب در منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به حضور گسترده گردشگران از اقصی نقاط کشور این منطقه از فرصت‌های خوبی در حوزه فرهنگ سازی حجاب برخوردار بوده و قادر به نقش آفرینی بیشتری است.
عیسی فرهادی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم گفت: زیرساخت‌های موجود، موقعیت استراتژیک و تغییر و تحولات جهانی بر مزیت‌ها و موقعیت‌های منطقه آزاد انزلی در سطح ملی و بین المللی افزوده است.
وی با اشاره به راهبرد‌های اقتصاد محور تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری ظرف بیش از یک دهه گذشته که بیانگر اهمیت موضوعات اقتصادی است، مناطق آزاد را یکی از امکانات و فرصت‌های توسعه اقتصادی کشور ارزیابی کرد و گفت: در این میان منطقه آزاد انزلی با بهره مندی از شرایط خاص متنوع همچون نزدیکی به پایتخت کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های بین المللی، همجواری با کشور‌های حاشیه دریای خزر و اوراسیا؛ بهمراه آب و هوای خوب از ظرفیت‌های خوبی برخوردار می‌باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار