مدیر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با اعلام اینکه ۷۹ نفر تاکنون در منطقه ویژه اقتصادی زمین دریافت کردند و با پرداخت هزینه‌هایی ۸۲ هکتار زمین به آن‌ها واگذار شده است، گفت: هفت هزار و ۲۲۳ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین در محدوده منطقه آزاد است.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴ 21 July 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «نادر نادری» روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با حضور فرماندار و نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، افزود: باید در اسرع وقت این مشکل سرمایه گذاران را حل کنیم و این کار نیازمند جلسه‌ای با حضور استاندار کرمانشاه و ادارات مربوطه است که در آن برای این موضوع تصمیم گیری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه قصرشیرین یک شهرستان ویژه و مهم با موقعیت بسیار راهبردی است، گفت: منطقه آزاد تجاری این شهرستان با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده شروع به کار کرد و امیدواریم که منجر به توسعه همه جانبه منطقه شود.

نادری افزود: بعد از شروع به کار منطقه آزاد تجاری قصرشیرین جلسات و پیگیری‌ها را با مسوولان و ادارات و اتاق بازرگانی و سرمایه گذاران مربوطه شروع کردیم.

وی اظهار داشت: هفته آینده جلسه‌ای با حضور روسای مناطق آزاد کشور و دکتر سعید محمد در تهران برگزار می‌شود و امید است با توجه به سوابق مرز‌های قصرشیرین منطقه آزاد تجاری این منطقه، گل سرسبد مناطق آزاد کشور شود.

مدیر منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در ادامه گفت: قصرشیرین در مسیر کریدور شرق به غرب و دارای نام و نشان دیرینه با ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی، هم مرز با ۲ بخش کُردی و عربی عراق است و ظرفیت خوبی دارد.

نادری ادامه داد: توجه به ویژگی‌ها و پتانسیل‌هایی که این شهرستان دارد می‌تواند باعث تحرک و توسعه منطقه و استان شود.

وی اضافه کرد: برای تهیه طرح جامع منطقه آزاد که بسیار حائز اهمیت است باید مشاور آن را تعیین کنیم و تا زمانی که این طرح انجام نشود کار‌ها پیش نخواهد رفت.

نادری ادامه داد: منطقه آزاد ارس به عنوان معین این منطقه باید پای کار بیابد و بحث دیگر بودجه و اعتبارات این منطقه است که باید اختصاص پیدا کند که نیازمند پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است که در بودجه سال ۱۴۰۲ لحاظ شود.

این مسوول در ادامه گفت: تامین زیرساخت‌های این منطقه موضوع مهم دیگری است که باید در دستور کار قرار گیرد که یکی از آن‌ها راه‌های ارتباطی، راه آهن و فرودگاه کوچک مقیاس است.

نادری افزود: یکی از خواسته‌های مردم استفاده از ظرفیت‌های این شهرستان تبدیل آن به فرمانداری ویژه است و اکنون همراهی و همدلی خوبی در بین مسوولان شهرستان قصرشیرین وجود دارد که باید تقویت شود.

با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار