رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت خراسان شمالی گفت : 98 معدن با ظرفیت استخراج حدود 9 میلیون و 592 هزار تن در استان فعال است.
کد خبر: ۱۰۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 04 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،یحیی نیکدل سرمایه گذاری صورت گرفته برای این معادن را حدود 882 میلیارد ریال برشمرد و افزود: 82 معدن در استان غیر فعال است که ظرفیت استخراج 10 میلیون و 76 هزار تن را داراست .
وی تصریح کرد : 82 معدن غیر فعال استان توانایی اشتغالزایی 1950 نفر را دارند که برای این تعداد معدن بیش از 941 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است .

نیکدل با اشاره به اینکه 28 نوع ماده معدنی در این استان وجود دارد، ادامه داد : بیشترین مواد معدنی کشف و استخراج شده از معادن استان خراسان شمالی آهک ، باریت ، بنتونیت ، بوکسیت ، پوکه معدنی ، تراورتن ، دولومیت ، زغال سنگ ، خاک رس ، سنگ آهن ، سنگ لاشه ، آراگونیت ، شن و ماسه ، شیل و مارن ، کلسیت ، گچ ، گچ خاکی ، ماسه بادی ، ماسه سیلیس ، مرمر ، مرمریت ، مس و هماتیت و نمک است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن وتجارت خراسان شمالی ادامه داد: ذخایر خوبی در مواد اولیه سیمان از قبیل شیل و مارن و آهک در خراسان شمالی وجود دارد که با سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب می توان اقدامات موثری در زمینه صادرات این نوع مواد معدنی انجام داد و گامی بزرگ و موثر در توسعه صنایع معدنی استان برداشت.
منبع:دنیای معدن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار