برخی از دردها بسیار عبوس هستند؛ ظاهر غضبناک و دلهره‌آور این مدل درد ها، عجیب مغز استخوان آدمی را می‌سوزاند.
کد خبر: ۱۰۵۶۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۶ 18 July 2022

 

یکی از این دردهای عبوس در استان مرکزی بی توجهی مدیران نسبت به عملکرد ضعیف مسئولان روابط عمومی است!
اینکه یک خبرنگار هر روز سایت ادارات استان مرکزی را در گوگل جستجو کند و به ندرت خبری درخور ویرایش وبارگذاری درسایت خبری خود پیدا کند،یکی از این دردهاست!
مگر غیر این است که یک خبرنگار حرفه ای هر روز باید پاره ای از اوقات خود را صرف رصد فعالیت های مدیران کند تا بتواند به اعتبار فهم وتجربه شخصی ، با یک تحلیل صحیح با توجه به اقتضائات روز به جای اکتفا به ذهنیت تاریخی واجتماعی متکی بر اطلاعات ذهنی خود بر فرآیند توسعه یافتگی جامعه به عنوان عامل تشدید کننده آن اثر بگذارند.
صرف نظر از هزینه سنگین ایجاد ونگهداری سایت ها ،جای این پرسش وجود دارد که این سایت ها با چه هدفی تاسیس شده اند که اکثر اوقات به روز رسانی آنها با بی توجهی مدیران روابط عمومی، به ندرت رخ می دهد و یا پس از مدتها سکون وبی خبری، با خبر موفقیت فرزند همکار یا برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان آن مجموعه بروزرسانی می شود؟!
درصورتی که بپذیریم مدیران و رؤسای سازمان‌های دولتی برای رشد وتوسعه مجموعه خود در تلاش هستند و برنامه های متعددی را برای رفع مشکلات اجرا ویا در نظر گرفته اند #که باید اینچنین باشد#،چرا پاره ای از تدابیر واقدامات شاخص آنها حداقل در سایت خبری اختصاصی شان منتشر نمی شود؟!
بروزرسانی نشدن سایت ها وروایت نشدن اقدامات انجام شده به هر دلیلی که باشد، در وهله نخست این ذهنیت را تداعی می کند که مدیران ومسئولان ما در قدرت سیاسی نامحدود، محصورشده در مجموعه ای محدود هستند و این مهم برانگیزه برای فعالیت و توانایی آنها تاثیرات معکوسی داشته است به همین علت در تلاش هستند، جامعه خبری را از توانایی و نوآوری تهی کنند!
نگارنده با ۱۷ سال فعالیت خبری در استان مرکزی و رصد رخدادهای مختلف، در هفت سال اخیر شاهد بایکوت خبری خبرنگاران منتقد هستم که ظاهرا درد بدون درمانی است!
در تمام این سالها خیال میکردم می‌توان بدون شرکت در جلسات هم اقدامات مسئولان ومدیران را از طریق اخبار منتشر شده آنها در سایت های خبری شان نقد کرد اما بن بست بی خبری وفروبستگی روایت ها از اقدامات انجام شده ادارات وسازمان ها استان مرکزی مرا به خوانشی متکی به ذهنیت شخصی خود رهنمود می سازد که باآرمانهای پر از تنوع و قادر به تفسیر متفاوت،روایت هایی را نمایندگی کنم که کمتر فرصت شنیده شدن آنها را داشته ام!
بی راهه نیست اگر بگویم استان مرکزی نیاز به شکل گیری فضای جدیدی دارد که بنا به اقتضائات و سرشت ارتباطی وانقباض فضای اجتماعی؛ مسئولان روابط عمومی روایتگر رویدادهای مجموعه خود هستند آنهم پیش از روایت خبری خبرنگاران.
جامعه خبری استان بیش از هر چیز به فضای گفتگو میان روایت ها نیاز دارد واین مهم زمانی میسر می شود که راویان روایت خبری ادارات و سازمان ها ،اقدامات انجام شده ویا در دست اقدام مدیران را روایت کنند وخبرنگاران با نقد برنامه ها واقدامات انجام شده،موتور متحرک رشد وتوسعه را تا رسیدن به هدف همراهی کنند.
به امید آنکه‌ این یادداشت هم مانند سایر یادداشت هایم برای استاندار مرکزی ارسال و منتج به نتیجه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار